Re: Angående en träff nu i höst
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 24 Sep 2004 11:04:44 GMT

Hejsan, nu har jag kollat min höstplanering lite noggrannare, och enligt min
telefon blir lördag vecka 46 den 13/11, vilket passar mig utmärkt för en liten
resa, så jag tar och plitar ner mina kommentarer till detta förslag till träff:

Jättekul!

Jag tar nog bilen, för att få med mina modeller utan att riva allt, och i så
fall kan någon eller några få åka med från Örebro-trakten eller mellan-liggande
orter (lite omvägar kan man väl hinna ta också, det är bara 16-17 mil eller så
och jag kör BMW ;-).

När det gäller månbasen skulle det vara bra om vi kom överens om formatet, så
man kan börja konstruera. Jag bygger nog helst i stort format, så man kan ta med
minifig-saker och göra lite snyggare inredningar.

Katapulter: ta med eller bygga på plats? Finns det standardiserade regler?

Komtek låter spännande. Stora konstruktioner blir det inte så mycket tid, eller
utrymme, till i vanliga fall för min del.

Är det OK om jag tar med mitt Catalina-projekt och "ställer ut"? (Fjorton
månader har jag hållit på nu!) Det finns flera intressanta bitar i ett så stort
projekt att diskutera och jag har tagit fram alternativa lösningar på ett par
problem, som skulle vara kul att visa upp.

Sova i sovsäck och laga maten själva är helt OK för min del.

Olof

Tack...det såg ett tag ut som om ingen var intresserad av att komma.
Då har vi nått att utgå ifrån iaf.

Skulle vara roligt att se ditt projekt

Månbas tror jag att vi sa stor och det är helt okej för min del

Katapult kan man göra som man vill...jag har delar men inte obegränsat ...vet
inte om jag har tid att bygga innan träffen dock...får se.

Även om jag inte lagt ut en formell inbjudan så föreslår jag att fler anmäler
sig preliminärt och så får vi se hur många och vilka vi blir och så får de som
vet att de kan komma bestämma vad som ska hända och så blir resten
inbjudna...eller nått.

Skulle vara bra med en mejllista

/Andreas