Re: Angående en träff nu i höst
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 16 Sep 2004 10:57:08 GMT

Okej jag lägger ut ett förslag så får vi se.
Det är många som anmält sitt intresse av att arrangera och jag kan inte mer än
driva mitt eget förslag.

Helgen v 46

Lördag

Hovslätts Missionskyrka några kilometer utanför Jönköping
Drop in på vid middagstid eller nått
Förslag till program:
Brickwars
Robotwars
Fritt byggande
Byte av gamla kataloger
Katapulttävling
Månbasihopsättning med medhavda moduler
+ ev mer evenemang beroende på vilka som kommer.

Här kan man även uthämta de saker man beställt på Hikmet och satt in pengar för
på mitt konto (De har ej helgöppet)

Övernattning med ganska tidig uppgång så väcks vi inte av söndagsskolan som
tassar in tidigt.

Söndag

Besök på Upptech/KomTek
Delvis för att Kyrkan vanligtvis är upptagen iaf till en början den dagen men
även för att det är en trevlig lokal och att det är gott om legomaterial där.
Vi kanske bygger en aslång bro eller ett skethögt torn tillsammans
(takhöjd i stora salen är typ 8-9 m)
Materialen som finns är:
mindstormsrum med datorer
Solcellslådor
Massa bygglådor
Material för att bygga torn och broar (materialet rymms i 2,5 bagar)
4 st pneumatiska grävlastare

Mat kan vi antingen laga tillsammans, beställa eller ta med var och en.
Båda lokaliteterna har matlagningsmöjligheter och förvaringsmöjligheter.

Kostnader förutom resa är:
Kyrkan inga kostnader och troligen är vi ensamma i alla lokaler (många stora)
KomTek 300+10 per person och vi borde ha den helt själva, jag har "nyckel".

Jag slängde ihop ovanstående lite snabbt för att ha något att lägga ut och det
är inte en definitiv inbjudan utan ett förslag till en sådan och bör betraktas
som föremål för diskussion.

MVH
Andréas som sitter och läser Juridik för tillfället och som nog snöat in på
ordvalen i det senare partiet.