Re: Nederlandse versie MLCad - voortgang
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Sun, 13 Apr 2003 07:57:35 GMT

Even een vraagje:
Het menu item "type onderdelen" onder "extra"
Zou "groep onderdelen" of "onderdelen groeperen" niet beter klinken?

Dit is een punt van discussie. Je kunt ook onderdelen in je model groeperen.
Als ik "groep onderdelen" of "onderdelen groeperen" gebruik kan hiermee
verwarring ontstaan, vandaar onderdeel types, type onderdelen.

Vervolgens krijg je een keuze voor "configureren". Niks mis mee, het is • niet
fout maar mij lijkt "instellen" beter.

Configureren vs instellen. Ik denk dat ik "instellen" ga gebruiken.

"Teken tot aan geselecteerd" is neem ik aan ingekort om het menu niet te
breed te laten worden.

Dat is juist.

Onder "beeld" hebben we "werkbalken". Hierin zit een regel "exper". ik • neem
aan dat dat "expert" moet zijn.

Die typo is eruit gehaald

Onder "bewerken" hebben we "toevoegen", daarbinnen "achtergrond • afbeelding".
Ligt "achtergrond plaatje" niet beter in de mond?

Na wat andere opmerkingen van andere, probeer zo min mogelijk
verkleinwoorden te gebruiken. Dat heb ik ook gehoord van een professioneel
schrijver van hobby boeken.

Jaco