Re: Nederlandse versie MLCad - voortgang
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Fri, 4 Apr 2003 11:56:58 GMT

1. Clear statement - Schonen?
Alles verwijderen? Leegmaken?

Het Clear statement is een oud DOS LDraw commando wat het bitmap scherm
leegmaakte.
Verwijderen doet het niets. Tenminste niet in de zin van een onderdeel uit
het bestand halen ofzo.
Wat het nu precies doet weet ik eigenlijk ook niet...
"Leegmaken" lijkt me voor nu wel een optie.

2. BFC Statement - BFC Opdracht?
Geen idee wat dat überhaupt doet. Opdracht klinkt in orde. Waar staat BFC

Het staat voor Back Face Culling en dat wordt gebruikt voor POV Ray. Ook
hier weet ik zelf het fijne niet van.
Meer hierover, zie: http://news.lugnet.com/cad/dev/?n=8580

3. Buffer Exchange
Buffer uitwisselen

OK!

4. Multipart - Sub modellen
Deelmodel? Deelstructuur?

Ik denk dat ik het bij sub modellen hou. Deelmodel vind ik persoonlijk niet
zo. Wie heeft hier nog een idee over?

5. Fractal
Zo'n ding heet gewoon een fractal, ook in het Nederlands.

OK! Ik dacht aan fractaal, maar dat zal wel niet kloppen.

6. Filecache, Flush en Reset
Bestandscache, Leegmaken, Resetten (dat laatste is zo ingeburgerd in de
computertaal dat niemand erover zal vallen)

Het gaat ook om kinderen

7. Ghost - Zweem?
Zweem vind ik heel mooi, maar ik weet niet of het echt gaat werken... • gewoon
Spook?

Tsja :-) Waarom ook niet?

View Mode - Voorvertonen?
Place Mode - Bewerken?
Move Mode - Verplaatsen?
Size Mode - In-/uitzoomen?

Ja, dat klinkt wel ongeveer goed. Mijn complimenten voor dit project
trouwens: buitengewoon nuttig!

Ook bedankt voor je feedback. Ik moet het van de eindgebruikers hebben!

Jaco