Re: LEGO deelnemers tijdens de Modelshow Europe
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Sat, 12 Apr 2003 18:31:50 GMT

De show is net achter rug. Helaas kan ik wel zeggen. Wat een drukte!
Eigenlijk stonden er gewoon veel te veel deelnemers.

In totaal heb ik zo'n tien deelnemers geteld met LEGO (incl. mijn persoontje
en Duq ;-)
En ik heb zeer zeker weer ideeen opgedaan. Twee deelnemers die ik nog niet
eerder op de show gezien had hadden een LEGO-kraan meegebracht. Weliswaar
leken de kranen niet echt op een bestaande kraan, maar daar lag bij hun de
nadruk niet op. De techniek was het hoofddoel en er zaten heel wat
interessante snufjes op. Het werkte allemaal perfect! Er paar ideetjes ga ik
zeker verwerken de kraan die ik ga maken.
Verder waren er drie nieuwe deelnemers met vrachtwagenmodellen:
- Evert van Wichen (www.vanwichen.com)
- Benny van Ziel (www.geocities.com/legomodelbouw)
- En last but not least Ronald 'Duq' Vallenduuk (www.briqs.tmfweb.nl)
Foto's volgen overigens later.

Maar ik werd uiteindelijk toch even stil van de LEGO-modellen van Jennifer
Clark. Helemaal vanuit Glasgow was ze naar Geldermalsen gekomen. Vol
bewondering heb ik naar haar modellen gekeken en ik heb er even mee mogen
klooien. De 3-assige DEMAG kraan had ik reeds op haar website gezien
(http://www.telepresence.strath.ac.uk/jen/lego/demag_crane.htm). De filmpjes
tonen al veel van wat de machine allemaal kan, maar het is echt gaaf om het
in het echie te bekijken. Wat ie allemaal kan? Nou, in een woord: ALLES. Dat
geldt ook voor de JCB-graafmachine die ze meebracht. Het is verbazingwekkend
om te zien hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om zo veel techniek in zo'n
klein machientje te proppen, echt ongelofelijk. De hele dag stonden er
mensen om haar tafel. Dat hadden we in Nederland nog niet eerder gezien.
Hopelijk komt ze volgend jaar weer!

Het is niet om alle anderen LEGO-deelnemers te kort te doen, maar wat
Jennifer meebracht was gewoon iets speciaals.

Kortom, wie niet geweest is heeft beslist wat gemist en daar kunnen de vele
duizenden bezoekers die wel geweest zijn over meepraten. Volgend jaar is er
weer een kans om van al dat moois op het gebied van zwaar transport- en
kranenmodelbouw te genieten. Na er acht keer als deelnemer te hebben gestaan
gaat het zeker niet vervelen, want het is gewoon een van de beste
modelbouwevenementen.

Dennis Bosman
fly.to/bosman

In lugnet.loc.nl, Dennis Bosman writes:
Stefan,

Ze zal DIT JAAR aanwezig zijn.

A.s. zaterdag dus. De deuren gaan om 10:00 uur open en de show duurt tot
16:00 uur. Entree zoals gezegd EUR 6,= (geen idee of je ook nog parkeergeld
moet betalen, want als deelnemer ben je altijd gratis binnen :-)

De locatie is de Fruitmaster Fruithallen, Deilseweg 7 te Geldermalsen.

Mvg, Dennis

In lugnet.loc.nl, Stefan Sanders writes:
Dennis,

Tijdens de volgende show zal ook Jennifer Clark aanwezig zijn met enkele van
haar fantastische gerobottiseerde modellen.
http://vulture.dmem.strath.ac.uk/jen/lego/

Begrijp ik het goed dat VOLGEND JAAR Jennifer Clark met haar modellen
aanwezig zal zijn en niet dit jaar?
Ik zou haar namelijk graag eens ontmoeten en spreken mede omdat ik
recentelijk haar Skip Truck heb nagebouwd (volledig werkend inclusief remote
control).

Stefan.