Subject:
LEGO deelnemers tijdens de Modelshow Europe
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Tue, 8 Apr 2003 18:30:40 GMT

Op zaterdag 12 april vind weer een nieuwe editie plaats van de Modelshow
Europe in Geldermalsen. Waren er in 1995 nog maar twee deelnemers met
LEGO-modellen (van de ca. 150), inmiddels is het aantal flink gegroeid.

De show is gericht op speciaal transport en kranen en is voor de liefhebber
ervan een must. Toen ik in 1996 voor het eerst op de show stond beweerden de
Meccano-bouwers dat het onmogelijk is een grote kraan te bouwen van LEGO.
Herhaaldelijk is het tegendeel al bewezen, o.m. door de bouwer van een
slordige 4,5 meter hoge opbouwkraan:
http://www.brickshelf.com/gallery/Legotrucks/Severalevents/ochten1998-01.jpg

Anderen hebben ook flinke kranen gebouwd die makkelijk richting de drie
meter gaan. Voor volgend jaar, of het jaar erop, ga ik zelf ook een gooi
doen. Na een hele tijd geen kraan meer te hebben gebouwd begint het toch
weer te kriebelen. Een zo hoog mogelijke kraan is niet mijn doel, wel eentje
die volledig operationeel is, dus die zichzelf compleet kan opbouwen (incl.
het onderstel, ballast etc.).

Tijdens de volgende show zal ook Jennifer Clark aanwezig zijn met enkele van
haar fantastische gerobottiseerde modellen.
http://vulture.dmem.strath.ac.uk/jen/lego/

Verder zullen aanwezig zijn:
Ron Jansen: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi
Evert van Wichen: http://www.vanwichen.com/lego/nl/vr05.html