Re: 'Minifig World Tour' i Sverige
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 20 Oct 1999 10:44:02 GMT

Tobias Möller wrote...
Kul! Stackars borgmästaren som fick vänta och missade deras berömda • besök...
Har vi förresten borgmästare i Sverige?

Det finns en borgmästare i varje stad. Om du tittat på Stadskampen på TV4
(varför skulle man vilja göra det?) hade du sett en ny borgmästare varje
vecka.
Det finns säkerligen även en i Eskilstuna. =)

Det skulle nog i och för sig vara
svårt att gestalta hel riksdagen som legogubbar...

Vid statsbesök (till skillnad från stadsbesök) är det i första hand Kungen
och
regeringen som tar emot besökarna. Det är sällan de träffar hela riksdagen.

Det är en sak jag inte riktigt förstår...
Skickas legogubbarna runt i världen till olika människor som tar kort på • dem
(som du och när de var i Australien)? De skulle till Skottland, ska du
skicka dem dit med post?

Det skulle jag också vilja veta.

// Eric

P.S.
I svenska språket använder man 1 eller 3 (aldrig 2 eller fler) punkter eller
andra skiljetecken. Oftast är det bäst att bara avsluta med en (1) punkt.
D.S.