Re: Announcing: SWELUG 7
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 16 Feb 2005 12:18:15 GMT

Citaten tagna från Tobbe

Handkontrollen bör räknas med i robotvikten så man inte vinner några fördelar
med att ha batterierna i näven. Eller det kanske man gör ändå.

Jo såklart...även om man bör kunna få dra av vad en Legofjärr väger.

Även sådana här gigantiska paketsnoddar som är väldigt kraftfulla? Tycker det
ska vara en begränsning på att snoddarna inte är större än LEGO-orginal >precissom med snöre.

Jo det är nog schystast

Vaddå annan dimension? Jag måste ha tre servon (för tre kanaler), en
mottagare och ett extra batteripaket. Klart det är en annan dimension. Men
det är ingen fördel.

Jag tänkte snarast på om man utvinner större kraft ur motorer och då vinner
fördelar men med polaritetsvändare så är det ok enligt mig.
Hade inte sett din lösning när jag först skrev och opponerade mig...såg dock
länken i kanontråden och det ska väl inte vara något att klaga på

Jag hoppas innerligt få se vapendesign som jag inte tänkt på/föväntat mig!

Jo samma här...det är nog det som är mest spännande.
Vet inte ens om jag ska använda någon rcx än....har funderat på vapensystem men
inte helt bestämt mig...har nog två ideer dock...inget revolutionerande men
dock. Lite svårt att dimensionera och ta fram vapen när man inte har målet klart
för sig.

Anledningen att jag frågar är att om jag ska bygga en RCX-styrd robot helt utan
extern styrning vore det bra om den kan hålla sig själv innanför någon linje med
ljussensorn. Beror på golvtypen men en remsa eltejp kan räcka som sarg för det
ändamålet.

Din lille skurk...du skulle bara våga vinna med den.
Jo såklart kan man lägga in att det 20 cm från alla väggar eller fasta hinder är
en tejpgräns med svart eltejp...om det skulle funka Olof?

Hoppas verkligen att den inte klår min då.

/A