Re: Announcing: SWELUG 7
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 16 Feb 2005 10:42:50 GMT

"Man borde ju får ha flera Fjärrstyrningsenheter som te x 8366 SUPERSONIC RC så
länge man har dom på 1 kanal eller?"

Hur ska man kunna styra mer än en enhet på samma kanal?...

Håller med om att det inte ska vara sumobrottning eller att bara putta ut någon.

Tidsgräns är bra om sedan gäller det att ha gjort mest åverkan eller presterat
mest
...dock behöver det inte vara nödvändigt att man kört runt mest.
Tycker att har man en stabil sak som ingen vågar komma i närheten så tycker jag
att den ska vinna
isället för den lille snabba som bara hållt sig undan.

En mot en ...och utan hål eller extra robotar...eller eldgropar.

Sladdstyrt kan väl vara ok...men då får man stå ut med att alla andra kommer att
försöka köra av dem...
sladdarna får hållas upp men aldrigryckas i för att dra undan sin robot...
lite slake är nog ett måste och vill man kan man ha en käpp som man sticker över
roboten och som sladdarna kan hänga ifrån
, dock kommer det att bli ett försvårande moment och man får ju inte själv stå
ivägen.

Tycker att det ska vara ett avgränsat område...ex tomt rum eller nått där man
har ganska gott om plats...sedan
hur det ska gå till rent praktiskt är nog upp till Olof.
Det ska vara tillräckligt stort för att en liten ska kunna komma något sånär
undan samtidigt som att man inte ska kunna
ha en alltför saktfärdig sak.

Vinner tycker jag man kan göra när man neutraliserat en annan och denne inte
tycker att det finns några möjligheter längre eller att tiden tar slut.
Alternativt är ju att den som gjort mest skada...och med detta är nog
funktionell
skada i första hand och inte bara antal löstagna bitar.

Pneumatik är ok men inte externa trycktankar...iaf inte om dessa är större än de
från Lego.
Blir oljämnt om en har batterier och extra motorer för att komprimera luft när
en annan har en jättetank
och slipper ta med den extra vikten för batterierna för att inte nämna att det
är lättare att de går
sönder än en petflaska.

Allt som inte är lego och som inte kan tas för lego är uteslutet om inget annat
sägs.
Batterier är ok även om de inte är Lego
Gummiband är ok även om de inte är sålda som legogummiband
Snöre är ok så länge det inte handlar om rep utan i någorlunda samma dimension
som Lego
Pneumatikslang är ok så länge det är ungefär samma som Legos

Är Tobbes eller annans radiostyrning inte störande eller av annan dimmension så
borde det vara tillåtet.
Som jag tänker är det fråga om att inte få några oljämna fördelar av att använda
nått som är bättre än Lego
eller genom att använda nått som andra inte kunnat förvänta sig att stöta på.

...allt är mina tankar och inga regler...

/Andreas