Re: Det där var skoj. En gång till!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 14 Nov 2004 21:18:14 GMT

Tack alla!

Nu är jag hemma, hoppas Harri inte råkade ut för några missöden på de sista två
kilometrarna.

Här är Thomas Avery's Trussdesignkalkylark:
http://www.texbrick.com/ideas/truss_design/index.html

Adrian Drakes Nebuchadnezzar:
http://www.brickfrenzy.com/space_neb.html

280 bilder från träffen är på väg ut hit:
http://thetnt.no-ip.org/2004/10-12/041113-041114%20Legotr%c3%a4ff/

Jag kommer att skriva vad de förestället och sålla bort de kassa vid ett senare
tillfälle men nu är det duschen och sen snarklådan som hägrar :)

Hängbron fick ett fritt spann av 700 cm (+/- 1 cm) och en totallängd av ungefär
10 meter. Den höll för en pneumatisk traktor mitt på spannet. Fast körbanan var
en smula vågformad under belastningen ;)

LEGO-intresset fick sig en behövlig spark i rumpan så nu ska jag ta fram mina
klossar ur sommardvalan igen!

Hälsar,