Re: 8366 Supersonic RC
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 24 Mar 2004 17:09:03 GMT

Jo det blir lite mer agressivare...och nog roligt...någon som är sugen?

Jag är :)

Går även att fjärrstyra RCX via USB-spelkontroll och IR-torn. Funkar men inte så
jättebra. Man kan vara upp till åtta som "spelar" då om jag minns rätt. Man
programmerar sin RCX att svara mot vissa IR-signaler man får tilldelat sig.

Lite krångligare så det är nog roligare med RC direkt.

Hur många kanaler finns det?

Det för ju osökt tankarna till RobotWars. Ett helt underbart program som, så
vitt jag vet, inte längre sänds i nån svensk kanal. Nån mer än jag som sett och
älskat (eller hatat?) RobotWars?

Robotwars är underbart! Ända tills Svullo blev programledare.

Finns fler liknande "shower" Robotica är en amerikansk upplaga om jag minns
rätt. Finns även liknande koncept fast med bilar man sitter i och kör själv.
Inte lika mycket head-to-head dock.

Skulle gärna göra något liknande med LEGO, eller Scrap Heap.

Saknar Discovery Channel :(

/T