Subject:
Mer fakta 8366 Supersonic RC
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 22 Mar 2004 20:50:54 GMT

Finns säkert där ute någonstans men jag tänkte att jag kan skriva in lite fakta
som kan vara till hjälp för att förstå varför jag gillar min bil (och min fru)

De viktiga delarna

Två motorer som drar lite kräm och är starka ...båda går ut på samma utgång.
Motorerna har två hål för axlar och den inre är något mer nerdrevad och jag
uppskattar skillanden ungefär någonstans mellan 1/4-1/5 så det är inte så mycket
...väntade mig typ 1/2 eller 1/3.

En styrenhet ...som jag fattar det så fjädrar den bara tillbaka till
ugångsläget...har inte testat den och huvudenheten så mycket för sig än.
Den har även en kalibreringsmöjlighet så att man kan ställa rätt styrningen om
den blir sne.

Huvudenheten (mottagaren) har styrservo som är i tre lägen åt vardera hållet och
ett i mitten (neutral). Den har även en ytterligare utgång men denna är endast
av/på som gäller och polvändning.

Sändaren har två hårdgummerade spakar upptill (en i vertikal och en
horistontell) samt två spakar undertill för pekfingarna.
Den har inga hack eller grader utan man får själv en känsla för var lägena
sitter efter ett tag.

Slirhjulen är bara rena plasthjul som ser ganska fula ut bakifrån då de bara är
tunn plast...men ack så kul att köra med.

Någon som funderar på att köpa den och som har frågor så hjälper jag gärna till.