Re: FOTW: LösviktsLEGO! -YES!!!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 21 Oct 2003 20:30:50 GMT

In lugnet.loc.se, Tobbe Arnesson wrote:
(sorry, kunde inte låta bli).

Förresten, om du sitter på pass, är det Thore Skogmans glugg då? Skottglugg!
*tihi*

Nej, men jag agerar springpojke åt http://www.interjakt.com/stegbofritid då jag
ändå har ärenden till sta'n. Jag heter Tore och har glugg mellan framtänderna.
Och ja, jag har hört det där förr. Case closed.

Djupgående analys av din lista (tar bort de rader som är lika som i Borlänge och
Ludvika):

1 Brick 1 x 4 LtGreen(?)

Tror snarare på MdGreen (den ljusa lysande) eller SandGreen (Yoda).

3 Plate 1 x 4 MdGreen

Alla 1 x 4-plattor jag sett var SandGreen, samma som Yoda.

1 Plate 4 x 4 without Corner MdGreen(?)

1x4-tunnisarna är sandgröna.
4x4 utan hörn är lime.

1 Brick 1 x 2 x 5 LtYellow

Dessa verkar ovanliga, Harri hittade en i Borlänge och jag en i Ludvika.

1 Brick 1 x 1 Round MdBlue(?)

Hm, inte sett någon. 2 x 2 round är SandBlue.

Sandblå är den. Fel av mig igen.

4 Plate 2 x 6 Violet(?)

Inte sett.

3 Plate 4 x 4 Blue

Bara sett blå.

8 Plate 6 x 6 Brown

Inte sett.

Kunde ha fyllt några påsar

1 Plate 4 x 4 without Corner MdGreen(?)

Bara brunt.

3 Plate 6 x 6 with Round Corner Tan

Inte sett.

1 Wing 8 x 4 Left Orange
1 Wing 8 x 4 Right Orange

Fusk! Inte hittat dessa heller! Dessutom i par :( Endast hittat den ena i
mörkröd och den andra i brunt - vill du byta? :)

Ti-hi. Jag såg det. Jo, jag kan tänka mig att byta. Är öht inte så förtjust i
den vingmodellen. Ett par 3650a kronkuggisar vore idealiskt. :)

1 Tile 1 x 4 White with Grid Pattern

Inte sett.

Tillägg: en speciell grid som avsmalnar ngt mot mitten.

2 Slope Brick 45 2 x 3 Blue

Huh?

Menar du 45 2 x 2 eller 33 3 x 2?

Ingetdera. Jag menar 3038 Slope Brick 45 2 x 3. Jag skulle gärna ha köpt en hel
påse om jag sett fler!

45 2 x 2 finns här i mörkgrå eller grå med tryck.
33 3 x 2 finns i mörkblå (NavyBlue) och grå.

Ointressant för mig. :)

2 41766 Brick 2 x 8 x 2 with Curved Top DkGray

Inte sett.

Det fanns fler, men jag vet inte vad jag ska ha dem till plus att de tar stor
plats i påsen.

1 Arch 1 x 6 x 1 Yellow

Bara i tan, gula bågar finns i 3307 Arch 1 x 6 x 2.

2 Arch 1 x 8 x 2 DkGray

Inte sett.

2 Arch 1 x 12 x 3 Red

Bara grå.

1 Door 1 x 3 x 2 Left Orange

Hihi, vi hittade "massor" av par av de oranga, MdBlue
finns bara i högerutförande dock.

:(( Vill ha jämna dörrpar!

3 Animal Owl DkGray

Inte sett.

Fanns massor av ugglor i Övik, men inga 2:a smådjur som råttor etc.

Inga större skillnader, men det verkar helt klart värt att gräva på alla ställen
man besöker även om det ser lika ut vid första anblick!

Vad kostade påsen där?

49:-

Hälsar,
/Tobbe som nu spanat in SweLUG#5-lokalen och det funkar nog, schysst lyse iaf.!

/Tore som verkar få besök av storasyster. :((
, som på förekommen anledning börjat samla prover med olika legofärger i
zippåsar.