Re: FOTW: LösviktsLEGO! -YES!!!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 21 Oct 2003 18:39:53 GMT

In lugnet.loc.se, Tore Eriksson wrote:
Jag ringde BH i Ö-vik och jodå, de har fått hem det idag, det kommer ut i
butiken idag eller imorgon. Undrar just om det är samma uppsättning bitar som i
Borlänge eller...?

Det här är ju bland det bästa som hänt sedan LEGO uppfann hjulet och
hjulklossen!

:)))))
/Tore

Sådärja, nu har jag varit och handlat lite lösviktsgodis också. Verkar vara
ganska exakt samma utbud i Ö-vik. Hade lite tidspress eftersom det låg ett dyrt
och livsfarligt jaktvapen i min inte allt för inbrottssäkra bil.

Det blev bara en påse denna gång. En minifig, tre ugglor, ett gäng supports,
många standardbitar i mindre vanliga färger, ett castle-"burspråk"...
Utförligare rapport kommer sent ikväll...

/Tore

Ok, här är innehållet i min första, inte alltför välfyllda påse:

1 Brick 1 x 4 LtGreen(?)
8 Brick 1 x 4 SandGreen
4 Brick 1 x 16 DkGray
6 Brick 2 x 3 DkRed
6 Brick 2 x 4 Pink
1 Brick 4 x 6 White
1 Brick 1 x 2 x 5 LtYellow
1 Brick 1 x 1 Round MdBlue(?)
3 Plate 1 x 4 MdGreen
4 Plate 2 x 6 Violet(?)
4 Plate 2 x 10 Orange
3 Plate 4 x 4 Blue
8 Plate 6 x 6 Brown
1 Plate 4 x 4 without Corner MdGreen(?)
3 Plate 6 x 6 with Round Corner Tan
1 Wing 8 x 4 Left Orange
1 Wing 8 x 4 Right Orange
2 Tile 1 x 4 DkOrange
1 Tile 1 x 4 White with Grid Pattern
1 Tile 2 x 2 with Pin Yellow
2 Slope Brick 45 2 x 3 Blue
1 Brick 2 x 3 with Curved Top Tan
2 41766 Brick 2 x 8 x 2 with Curved Top DkGray
2 41855 Slope 2 x 2 x 2/3 Blue
1 Arch 1 x 6 x 1 Yellow
2 Arch 1 x 8 x 2 DkGray
6 Arch 1 x 12 x 3 Gray
2 Arch 1 x 12 x 3 Red
1 Door 1 x 3 x 2 Left Orange
1 Panel Wall 3 x 4 x 6 DkGray
1 Support 2 x 4 x 5 Stanchion Inclined Yellow
3 Support 2 x 4 x 5 Stanchion Inclined DkGray
1 Minifig "haklapp" Blue
1 Minifig Wizards Hat Black
2 Minifig Hair Female Ponytail Tan
1 Minifig Helmet Underwater with Hose Black
assembly{
1 Minifig Torso "Arctic" with Arms Blue
2 Minifig Hand Black
1 Minifig Head with Sunglasses Pattern