Re: Reklam för lugnet.loc.se?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 10 Dec 1999 20:07:35 GMT

Eric Hampusgård skrev i meddelandet ...
Tobias Möller skrev...
Jag vet att det finns en del svenskar "där ute" (Lugnet) som inte har • hittat
hit till lugnet.loc.se

Eller de lokal-lokala grupperna;
lugnet.loc.se.os.lin (Linköping)
lugnet.loc.se.st.sto (Tokholm)
lugnet.loc.se.so.esk (Eskilstunana)
lugnet.loc.se.up.upp (Upplahopplalalasala)
mfl

Men de är så svåra att hitta i...
Jag håller bara till här, fast jag egentligen borde vara i
"Tokholms"-gruppen. Eftersom vi är så få tycker jag att loc.se räcker.

Min idé är att skicka ett meddelande till de flesta stora grupperna
(lugnet.robotics, lugnet.build, lugnet.general, lugnet.trains, • lugnet.cad)
med rubriken "Sweden" och sen en text (på engelska) som berättar om
lugnet.loc.se.

Är det här en bra idé?

Skicka i så fall ett allmänt meddelande om att det finns lokala grupper,
inte bara Sverige (se), utan även de, uk, us, no, dk etc etc...

Hmm, det förstör ju lite av idén om reklam för lugnet.loc.se...

Tror ni att Todd skulle bli sur över ett sånt utskick?

Om du bara skickar ett om Sverige finns det risk att alla hänger på och • _då_
tror jag Todd pyser lite. =)

Ja.

Ett annat sätt vore att fråga alla med "svenska" namn om de kommer från
Sverige och sen berätta om lugnet.loc.se (och de lokala grupperna).

--Tobias

// Eric
--
"The great thing about Lego isn't that you can build something out of it,
the great thing is that you can build something else."

Eric Hampusgård (legobiten)
Swedish AFOL Group
purjo at hem dot passagen dot se