Re: "Forening af nordiske LEGO-byggere"
Newsgroups:
lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk, lugnet.loc.fi
Date:
Tue, 14 Dec 1999 16:39:09 GMT

Jacob Sparre Andersen skrev...
Vil du påtage dig opgaven som medlemslistepasser?

Jag kan tänka mig att hålla ordning på den. Det bör inte ta allt för
mycket tid i anspråk. Jag klara dessutom av att läsa både dansk og norsk.
Jag kan html och har dessutom fast lina till Internet.

(Kanskje også Finland, Island og Færøyene til en viss
grad?  (Jeg møtte noen færøyinger på Smyril-Line for et år siden, og de
forsto ikke mye norsk, når jeg tenker meg om.))

Jag tror att de förstår betydligt mer om de läser texten i eget tempo
istället för att lyssna på någon som pratar fort. Finlandssvenskarna (Åbo
och Helsingfors mm) har svenska som modersmål och förstår det väldigt bra.
De är dessutom utomordentligt trevliga. =) Vårt stora problem är nog de
finländare som inte kan 'scandinaviska', men då kan kanske någon översätta
via finlandssvenska eller engelska.

Med hensyn til web-siden, synes jeg at teksten der kan være på dansk,
svensk eller norsk.  Hvilket språk spiller ingen rolle for meg.  Kanskje
vi kan bruke alle språkene på en gang, eller blir det bare tull?

Heh, det blir bare tull, men vad gör det? ;op

Det vil vel være lettest, hvis vi bare siger at sproget er
det sprog den der skriver på siden er bedst til.

Ja, det är lättast så. De flesta kan nog läsa det och annars får de fråga.

// Eric
--
"The great thing about Lego isn't that you can build something out of it,
the great thing is that you can build something else."

  Eric Hampusgård (legobiten)
  Swedish AFOL Group
  purjo at hem dot passagen dot se