Re: "Forening af nordiske LEGO-byggere" (Was: Reklam för lugnet.loc.se?)
Newsgroups:
lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk, lugnet.loc.fi
Date:
Wed, 15 Dec 1999 16:36:37 GMT

Jag tycker NOFFLE låter bra.
Förstör inte min maskot-idé nu ;-)!
"Nallen Nofol", hur bra låter det :-)

--Tobias

Du tog orden ur munnen på mig! Visst kan man vara intresserad av LEGO utan • att
vara en 'byggare'.

Sen ska väl namnet helst vara uttalbart även som förkortning, så vi får väl
spåna ('brainstorming') lite mera.

"LEGO-entusiaster i Norden" kan bli LIN, LEGIN, LEEN etc.

"Nordisk forening for LEGO-entusiaster" kan bli NOFOL t.ex.

(Hitta på nåt som kan förkortas NORDFOLK eller NORTH POLE :-)

Personligen tycker jag det skulle vara kul med en nordisk 'roll-call', en • sida
där man kunde hitta (lokala) likasinnade, och länkar till deras web-sidor.

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm