Re: Legoplan med rc-delar
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 14 Sep 2005 14:47:00 GMT

Första plantypen blir en flygande vinge då detta bara kräver 2 servon (höger & vänster elevon). Har kommit fram till att axlar inte är att rekomendera till detta då geografin blir väldigt konstig pga av vinklarna på vingen. Det kan också bero på att jag är ovan att använda sådana. Jag är av den gamla skolan som föredrar bjälkar.

Ska nu prova med bjälkar i stället. Borde ge betydligt bättre stabilitet. Den ram jag byggde förut skulle inte ha orkat särkilt mycket vikt. Spännvidden försöker jag få till runt metern men har inte bestämt längd på planet än. Det blir kanske runt 30-40 cm.