Subject:
Legoplan med rc-delar
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 10 Sep 2005 09:38:59 GMT

Har nån provat detta tidigare. Jag vet att tobbe byggde en lrw med rc servon men
har nån gjort ett flygplan förut. Jag tänkte försöka med det. Har just börjat
med rcflyg, faktiskt inte ens byggt klart mitt första flygplan än. Såg att jag
behöver fler servon och att laddaren som följde med sändaren inte kunde ladda så
stora batterier som jag tänkt mig. :( Och sen så har hobbybutiken i stan stängt
på helgerna.

Själv har jag aldrig byggt ett fullt fungerande flygplan så det blir skoj.
Eftersom vingar ska vara täckta tänkte jag helt enkelt ta plastfolie till det.
Kan funka. Tyvärr har jag inte fått motorn än. Fick planet i torsdags men den
andra jag beställde ifrån har mycket att göra så det blir nån gång nästa vecka.

Om nått skulle gå fel med ett motorflyg så lär det kanske inte ens lyfta. Har
man däremot kastat iväg ett segelflyg och nått händer typ rodren lossnar, så
blir det inte kul. Nå väl man får väl leva lite farligt. Jag återkommer när jag
provat lite.