Re: Legoplan med rc-delar
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 6 Oct 2005 08:26:19 GMT

Som jag skrev i tråden från lego.technic så blir det ingen vinge utan ett vanligt plan. Har byggt en hel del och ska snart börja sätta på plasten på vingarna. Först ska jag fixa landningsställ och sen sid,höjd roder. Skippar skevroder för det verkar bli för svårt. Kommer ha stag under vingarna liknande piper cub för vingarna blir antingen för svaga eller för tunga annars.

Jag vet inte än om det lär flyga. Det kan mycket väl vara så att jag har gjort ett aldeles för tungt plan men det märker jag. Har ännu inte fått motorn jag beställt så jag tänkte försöka använda dirt crusher som bogsering. Jag tror planet kommer kunna räknas som en slowflyer (mao ett långsamt flygande flygplan) så dc borde kunna få upp det. Mitt andra plan flyger likt de flesta rcflyg i omkring 70-80 km/h och så fort kan inte dc köra så jag hoppas det går bra.