    Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
   Har nån provat detta tidigare. Jag vet att tobbe byggde en lrw med rc servon men har nån gjort ett flygplan förut. Jag tänkte försöka med det. Har just börjat med rcflyg, faktiskt inte ens byggt klart mitt första flygplan än. Såg att jag behöver (...) (19 years ago, 10-Sep-05, to lugnet.loc.se)

        Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
     (...) Men jag har faktiskt en laddare som klarar det. Den som följer med Dirt crusher. Den kan ladda mellan 6 - 9,6 v och mina batterier är 9,6 v. Vad skulle hända om man tryckte i ett sånt i DC, skulle motorn klara det? Jag har satt ett av (...) (19 years ago, 10-Sep-05, to lugnet.loc.se)

        Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
     Ok nu när kulbanan är klar så är det dags att starta. Det skulle vara kul om ni kunde ge mig så mycket tips som möjligt även om det bara är teorier. Jag tänker hålla på med det här ett par månader medans jag naturligtvis flyger mitt vanliga rcflyg, (...) (19 years ago, 13-Sep-05, to lugnet.loc.se, FTX)

         Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
     Första plantypen blir en flygande vinge då detta bara kräver 2 servon (höger & vänster elevon). Har kommit fram till att axlar inte är att rekomendera till detta då geografin blir väldigt konstig pga av vinklarna på vingen. Det kan också bero på att (...) (19 years ago, 14-Sep-05, to lugnet.loc.se, FTX)

         Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
     Som jag skrev i tråden från lego.technic så blir det ingen vinge utan ett vanligt plan. Har byggt en hel del och ska snart börja sätta på plasten på vingarna. Först ska jag fixa landningsställ och sen sid,höjd roder. Skippar skevroder för det verkar (...) (19 years ago, 6-Oct-05, to lugnet.loc.se, FTX)

         Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
     Motorn har anlänt och monterats på mitt vanliga rc plan som efter en kort flygning stöp i backen. Ren tur kombinerat med låg fart bidrog till att planet klarade sig med lättare skador. Jag kommer riva legoplanet tills jag lärt mig flyga andra plan, (...) (19 years ago, 13-Oct-05, to lugnet.loc.se, FTX)

        Olika sorters roder —Tommy Eriksson
     Så vad finns det då för olika slags roder. Gällande stjärtroder så heter dom sidroder och höjdroder. Ni får ursäkta om jag är lite väl pedagogisk men jag försöker skriva så att alla ska förstå även om man knappt sett ett flygplan förr. För att (...) (19 years ago, 13-Sep-05, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
   Hittade jus en gammal tråd om Lego plan och skrev ett långt meddelande. Får se om någon nappar. Här kommer en länk. (URL) (19 years ago, 2-Oct-05, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Legoplan med rc-delar —Andréas Rootzén
   (...) Jag har haft lite funderingar på att bygga en zeppelinare i lego...och då bara använda någon lämplig ballong med helum för lyftkraften och bygga resten i Lego. Det finns de som säljer miniballonger i lämplig storlek och format för ändamålet (...) (19 years ago, 2-Oct-05, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Legoplan med rc-delar —Tommy Eriksson
   Lego zep hmm ja då har du en del att fundera på. Om jag förstått det hela rätt så krävs det rätt härliga mängder helium för att lyfta saker. Ballonger är en sak, men vill man lyft nått med ballongerna blir det inte så kul. Hur har du tänkt att (...) (19 years ago, 2-Oct-05, to lugnet.loc.se, FTX)