Subject:
Vad vill ni se på en LEGO-fest?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 14 Aug 2003 16:01:02 GMT

Hej alla!

Då jag är i funderingar att arrangera ännu en LEGO-träff ställer jag följande
fråga;

Vad vill du göra på en LEGO-fest/träff?

Några exempel på aktiviteter som vi redan har gjort här i svedala:

Bestämma ett tema, de som kommer till träffen bygger något på temat och visar
upp. Här har vi kört Sagan om ringen samt Microscale. Något som skulle vara
skoj, ur en rent personlig synvinkel, vore microscale månbas eller liknande som
man kan bygga ihop till något större. Själv har jag aldrig lyckats bygga något
till ett tema till en träff, tyvärr :/

Staffettbygge. Alla sätter samman X antal bitar, skickar vidare till nästa
person som sätter samman X antal bitar osv.. Egentligen bara roligt om ingen går
in för att sabotera då det fallerar något. Fast det kan vara skoj att sabotera
också, slutresultatet blir dock lite lidande :)

Tärningsspel. Man delar upp ett antal bitar i olika höga som får olika värde,
ett par tärningar kastas och man får sedan plocka bitar ur tärningsvärdets hög.
Målet har varit att bygga ett fordon som kan peta ned en kloss under ett hinder.
Kan säkerligen varieras i det oändliga.

ULV. Bygga en bil som klarar av diverse utmaningar som fart, hoppegenskaper,
utseende och hållbarhet. Bilen accellereras enbart av tyngdkraften utför en
brant backe. Detta är en personlig favorit och till nästa gång ska jag försöka
utöka tävlingen med en loop!

Tävling med radiostyrt bygge. Målet var att köra ned vissa minifigs medan man
sparar andra, på så kort tid som möjligt.

Mindstormstävling. Sumotävling har körts, det finns en uppsjö av utmaningar att
roa sig med här. rtlToronto är en bra inspirationskälla.

Vad skulle få dig att komma på en träff?

PS. Vi kan väl inte låta Sebastian "äga" hela "side baren" på
http://news.lugnet.com/loc/se/ heller? Sätt fart på byggandet, sommaren är över!
:)

Undrar,