Re: SweLUG = lug.se?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 8 Aug 2003 09:40:52 GMT

Hallåj!

Så sitter man här på jobbet igen, och gör allt för att undvika att faktiskt
jobba ;), efter en allt för kort semester (känns det som iaf).

I mitt fall är det inte så svårt, har nada att göra just nu.

Det mesta av ledigheten har gått åt till att iordningställa mitt nyiköpta
akvarium på 540l. Alltså väldigt lite LEGO-relaterade aktiviteter även om jag
ett tag var frestad att ställa ner min 6195 på botten av akvariet :)

6195 tigger om att få bo i ett akvarium!

Dessutom har LEGO sagt att det inte finns någon som helst hälsofara för fiskarna
(om man inte kladdat ned klossarna med cyanid vill säga).

Nu återstår bara att röja undan det gamla blott 140 liter stora akvariet så att
det åter öppnas en lite golvplätt där man kan ägna sig åt lite LEGO-byggande...
För golvet måste väll ändå vara bäst för sådant, var liksom där jag började mitt
LEGO-intrese för så många år sedan... Fast det är klart, men är inte riktigt
lika smidig som då :(

Jag får ont i en massa konstiga ställen om jag sitter på golvet, tacka vet jag
en vettig kontorsstol och bord! Fast LEGOt har klara dragningar mot golvet.
Nästan lite läskigt att de alltid ramlar ned. Nästan som om en osynlig kraft
drog dem neråt hela tiden. Vänta nu...?

Slut på dravel, dags att besvara frågan. Jag tycker nog att SweLUG låter/ser
bättre ut... Fast jag har ingen bra motivering, bara en känsla liksom.

Jag har en bra motivering; I fem av sex cykeltävlingar denna sommar har jag
tävlat för föreningen "SweLUG" :) Tordes inte riktigt göra det på hemmaplan nu i
slutet av augusti då det är klubben som organiserar, de har bett medlemmarna
köra alla lopp i klubbnamnet...

/Tobbe som har städat nördrummmet men ännu inte sorterat allt