Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 26 Aug 2003 19:48:16 GMT

Henrik Johansson wrote:
I år tänker jag allt försöka komma när/var det nu blir.

Inte bara försöka, tack!

Den där micro-månbasgrejen verkar skoj, jag har ju haft just rymdlego
som passion sedan jag fick mitt första legosett (6927).
Är det färgerna som syns på bilderna här
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=27313 som man ska
försöka hålla sig till? Funderar på en växthusmodul...

I *teorin* är det ju snyggast med grått, men det har jag ju inte så mycket
av, så du ser ju att i *verkligheten* tar man vad man har...

Jag har fyra moduler nu i min nya byggomgång: Matsal, korridor,
sovsal/dusch/luftsluss och en kraft/kommunikations-central.

Aktuella färger den här gången är grått, med rött på taken, regnbåge där
bitar fattades i rätt färg :-(

Kraftcentralen går i grått/svart/gult/blått/rött :-)

Det har ju även diskuterats monorail lite grann här på sistone.
Kanske kunde man kombinera det med månbasen... fast det är klart,
monrail är kanske lite för stort för microskalan...

Normal monorail är perfekt för fullskale-moonbase. Jag håller på och
experimenterar med gamla blå tågskenor, och försöker göra en micro-mono, men
det verkar svårt att få balans på tågen (och samtidigt få dom att se vettiga
ut - för att inte tala om motorisering). Jag lutar åt att gå över till
hängande gondoler i nästa försök.

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm