 Local / Sverige / *2730 (-20)
  Legoland

Jo, jag överlevde. Vi åkte i gryningen (nåja, strax efter, i alla fall före 7) till Oslo, och flög därifrån direkt till Billund. Mycket smidigt. Ett par nyheter fans det i parken, bland annat en familjetävlingsgrej, som gick ut på att man skulle (...) (19 years ago, 8-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Uppgraderingar till Dirt crusher

(...) Det tog en stund men äntligen har jag hittat frekvensen. (URL) Här> är en länk till tråden det nämns i. Där står det att den är 27.145. Vet nån om det stämmer? Här är en till med lite intressanta fakta kring frekvenser (URL) (19 years ago, 6-Jun-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Uppgraderingar till Dirt crusher

In lugnet.loc.se, Tommy Eriksson wrote: Eftersom jag tänkt mig börja med "riktiga" modellbilar har jag kollat runt en hel del och insett att oavsett vilken sändare man skaffar går det ju att byta kristaller i den och på så sett frekvens. Det gör det (...) (19 years ago, 6-Jun-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: inte nu igen

(...) Det ska jag inte alls det. såg igår att mappen med legogrejer har förlorat en hel del av sitt innehåll bla alla modeller jag nånsing byggt förutom vad som finns på min hemsida. Jag har raderat den gamla partitionen så om nån rest fanns där går (...) (19 years ago, 6-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Uppgraderingar till Dirt crusher

Jag gillar verkligen DC eftersom den är riktigt stark på många sett. Trots det har den en del riktigt irriterande brister tex räckvidden och livslängden på batteriet. Gällande batteriet så tänkte jag skaffa ett (URL) här> men det kräver en peak (...) (19 years ago, 3-Jun-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: inte nu igen

Ibland vet jag inte vad jag gjort för att förtjäna det liv jag har. Inte nog med att jag blev utestängd från internet i 2-3 månader pga bbb långa handläggningstider coh mitt klantande, sen hann jag bara ha datorn i några veckor innan hårddiskarna (...) (19 years ago, 3-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Sökes: Kvinnliga minifiggar...

(...) Tommy, Jenny hälsar och tackar för bytet. <ingen avsändare>, Jenny hälsar och tackar och är väldigt nyfiken på var det brevet kom ifrån! Om det är någon mer som vill byta bort kvinnohuvuden mot något annat så hör av er! (19 years ago, 3-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: 'REA' på Barnenshus i Borlänge (kanske på fler ställen?)

"Harri Manni" <ham@manni.se> skrev i meddelandet news:IH5JGJ.15xJ@lugnet.com... (...) Samma sak på Barnens Hus här i Eskilstuna. Tyvärr har dom inte så stort utbud... Men för den som behöver grundläggande 1x1, 1x2, 1x4 i några olika färger, så fanns (...) (19 years ago, 3-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: .loc.se-sidan

(...) Då får vi säga ett stort grattis i efterskott till Olof och hoppas att du har en trevlig dag...ska kanske försöka införa er tradition även här till nästa eller nästnästa...eller...osv...vi får se när barnen är stora nog så att man kan motivera (...) (19 years ago, 3-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: .loc.se-sidan

(...) Tja... Så här långt har jag kommit på min Catalina: (URL) Inte jättelångt :) Förresten fyller jag år idag, och, som traditionen (från förra året) bjuder, imorgon bär det iväg till LEGOLAND! Gissa om det blir shopping, det kommer nämligen att (...) (19 years ago, 1-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  .loc.se-sidan

Vem är det som sköter uppdateringen av loc.se:s förstasida? Jag bara såg just nu att den senaste modellen som stod där är över ett år gammal.. Är den bara ouppdaterad eller har vi svenskar byggt så lite det senaste året? //Joel (19 years ago, 1-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Kolla ca-priset....

(...) Den var ful! Prislappen satt kvar på min: 1299 var det, jag köpte på rean för 899. Olof (19 years ago, 31-May-05, to lugnet.loc.se)

  Kolla ca-priset....

Vissa har mage att ljuga...är det någon affär ni sett som ens varit i närheten av de priset? BR kan ju vara dyra men inte så...tippar på att det var hälften av detta som var dyrt ca-pris...eller har jag fel? (URL) (19 years ago, 31-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Pick-a-brick i kungsbacka

Pick-a-brick:en låg bland de andra affärerna, och var faktiskt det enda intressanta som stod att finnas på hela stället. Det var inte så dyrt med det blandade godset, 49:- för en ganska stor påse, 1½ eller 2 liter kanske. Det andra legot som var (...) (19 years ago, 29-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Månbasarkiv

(...) Tjenare, det är jag igen. :-) Jo, jag "klippte bort" Andréas från en översiktsbild och skickade in till Jon Palmer, som tydligen var en av de som var med och formulerade månbasstandarden, så vi kommer med där snart, på "Events"-sidan. Olof (19 years ago, 27-May-05, to lugnet.loc.se)

  'REA' på Barnenshus i Borlänge (kanske på fler ställen?)

Såg annons i tidningen att om man köpte 3 askar LEGO så så fick man den billigaste på köpet. Titta jag hittade en PDF: (URL) (19 years ago, 27-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Pick-a-brick i kungsbacka

(...) 7467 verkade ju ha en del kul bitar, 7111 tycker jag har sett på rea mest överallt.. :) Ligger outlet:en bland övriga butiker i shoppingmecka:t? Lät som ett intressant ställe att besöka när man är i Göteborg. Vad var det för pris på (...) (19 years ago, 26-May-05, to lugnet.loc.se)

  Pick-a-brick i kungsbacka

Passade på att kolla in på Lego-affären i freeport (ett outlet shoppingcentrum utanför kungsbacka) när jag ändå var där i helgen. Hittade inte jättemycket, men det fanns visserligen några godsaker.. 7467 för 79 spänn, 7111 för 69 spänn och en hel (...) (19 years ago, 25-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: halva priset

(...) INTE IGEN! Det är andra gången på mindre än en månad som jag missar en sejl! Vi måste skapa en alarmlista så att vi kan få informationen spridd fortare. Jag hade kunnat ta bilen till Nyköping enkom för en RIS, om den kostat 1200 spänn. // (...) (19 years ago, 23-May-05, to lugnet.loc.se)

  lhalva priset

HEJ det öppnade en BR leksaker affär här i Nyköping idag å dom hadde halva priset på en hel del saker så såm ris 2,0 ca:1200kr dirt crusher ca:700 M.M. tror inte ja blev lite sur över att jag just köppt ris för 1800 synd att man inte e rik å kunde (...) (19 years ago, 20-May-05, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact