Subject:
Legoland
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 8 Jun 2005 21:08:42 GMT

Jo, jag överlevde.
Vi åkte i gryningen (nåja, strax efter, i alla fall före 7) till Oslo, och flög
därifrån direkt till Billund. Mycket smidigt.
Ett par nyheter fans det i parken, bland annat en familjetävlingsgrej, som gick
ut på att man skulle handpumpa mycket; först för att köra fram brandbilen, sedan
för att pumpa vatten, och sedan pumpa bilen tillbaka. Det verkade vara skojigt,
om man hade lite större barn, och inga dåliga ryggar eller så. Den här gången
såg vi 4D-filmen också, den var häftig. Lite mer effekter än på vanlig film, kan
man väl säga utan att avslöja för mycket.
Det regnade inte alls hela tiden heller, så vi åkte så mycket vi orkade och jag
handlade så mycket jag orkade i två dagar, och sedan var vi trötta och åkte hem.
Dock inte utan en sist sväng i parken på väg till flygplatsen, och se! där var
det rea:
http://guide.lugnet.com/set/8386
för 359,50 DKK (ursprungligt pris 599)
så det blev en var till oss grabbar :-)
Grabbarna köpte naturligtvis nya svärd och sköldar, fast vi tagit med de gamla,
det fanns en ny variant med svärdsljudeffekter, ganska coolt faktiskt.
Hemresan var odramatisk. Gud vad smidigt det är att flyga.
Nå, vad köpte jag mer då: jo jag plockade en liten bytta i den stora bingen, och
det tog nästan en timme. Då fick jag ihop 649 bitar, varav 109 stycken "Hinge
plate 2x5)" i grått till Catalinan, bara de värda runt 400 spänn! (byttan
kostade 299 DKK), rätt mycket plattor i Mörkgrått (inte nya färgen!), 4 stycken
Bumpers, långa http://www.peeron.com/inv/parts/x656
lite fönster och dörrar i vitt och grått, samt en massa krafs. (Ett
triceratopshuvud och en orange 41770, har man någon nytta av dem?)
Inne på lösviktsshoppen var det andra bullar: massor med bitar i Tan,
mörkgrått, ljusgult, ljusblått, grönt och orange blev det denna gång, samt 2x6,
2x8 och 2x10 i gult, blått och vitt dessutom. Det fanns också såna här :
http://www.peeron.com/inv/parts/4490 i vitt, så det tog jag en näve också.
De genomskinliga bitarna lockar ju alltid lite också, och så köpte jag 48
40-kugghjul och 335 fotbollar också :-)
Alltsomallt är jag nöjd, och kan nog få med familjen nästa år också.

Ha det bra, och hoppas ni alla får resa till Legoland snart :-)
Olof
PS: har ni läst om den där Inside-grejen de hade helgen innan? Helt fantastiskt
om man kunde åka på en sådan någon gång!
DS