Subject:
Uppgraderingar till Dirt crusher
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 3 Jun 2005 20:41:05 GMT

Jag gillar verkligen DC eftersom den är riktigt stark på många sett. Trots det har den en del riktigt irriterande brister tex räckvidden och livslängden på batteriet.

Gällande batteriet så tänkte jag skaffa ett sånt här men det kräver en peak laddare. Går det att använda laddaren som följer med DC eller behöver man en annan.

Gällande räckvidden så vet jag inte vad man ska göra. Medans jag själv bara fått cirka 5 meter så har jag läst om folk som har allt mellan 10 till 25 meter. Mitt dåliga resultat kan bero på närheten till en mobilmast fast såna finns ju lite var stanns. Imorrn ska jag testa där jag nu bor för att se om det blir nån skillnad.

Fast går det att göra nått för att få bättre räckvidd. Jag funderade ett tag på att byta ut sändaren men kunde inte hitta nån på hobbex som verkade passa. Att byta ut mottagaren är ju uteslutet. Går det att göra nått eller är det bara att hoppas på nån “officiell” uppgradering, hur nu en sån skulle se ut. Jag känner att jag skulle kunna ha så mycket mera skoj med bilen bara de problemen var ur vägen.