Re: inte nu igen
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 3 Jun 2005 20:14:18 GMT

Ibland vet jag inte vad jag gjort för att förtjäna det liv jag har. Inte nog med
att jag blev utestängd från internet i 2-3 månader pga bbb långa
handläggningstider coh mitt klantande, sen hann jag bara ha datorn i några
veckor innan hårddiskarna kraschade.

Dom hade hållt på och pipit under en långre tid så jag tänkte byta kablarna
ifall de va trasiga. Sagt och gjort jag bytte kablarna men sen när jag startade
datorn hittades inte hårddiskarna. Några omstarter senare stod det klart att jag
behövde hjälp så jag lämnade in datorn på service. Där konstaterades att det
fanns allvarliga fel på dom men lyckligvis gick det att kopiera datan på dom.

Sen gick det lite tid när jag väntade på rma-numret från komplett.se där jag
köpte hårddiskarna. Efter jag fått det så skickade jag hårddiskarna och ungefär
en vecka senare hämtade jag ut de nya och lämnade dom till butiken. I tisdags
hämtade jag datorn.

Då visade sig att mina probem inte hade berott på hd själva utan på att nätagget
inte kunde leverera tillräckligt med ström. Anledningen tros varta att nätagget
stått på för länge. Mitt chassi är antec sonata coh ska vara väldigt tyst vilket
det är iaf om man med hjälp av en fläktkontroller

Detta hade slitit ut dom. Det förklarar varför 2 hårdiskar inköpta ett halvår
imellan kunde gå paj samtidigt. Jag bytte till ett 480w (det förra va 380)
eftersom det va det enda de hade inne som passade till mitt moderkort.

Nu ska jag ta och backupa en del innan nått mer hinner hända. Har hunnit med och
byggt under min frånvaro och ska skriva om det snart.