 Local / Sverige / *2155 (-20)
  $148 bytes mot 900 SEK

Tjing! Nu har jag lyckats igen att föra över pengar till mitt PayPal från mitt Visa som jag inte vill ha där... Jag byter alltså $148 på PayPal mot 900 SEK på Nordea, vilket innebär en vinst på över 100 Riksdaler för den som kan hjälpa mig. Det blir (...) (20 years ago, 15-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Volvo in the bricks.

(URL) regards, /Tobbe (URL) SPAM when e-mailing) (20 years ago, 15-Apr-04, to lugnet.loc.se, lugnet.modelteam)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

(...) Bor jag kvar här i höst så är det helt klart frestande att bjuda in er andra så att jag får träffa er någon gång. Hikmet har jag varit och talat med då jag hämtade ut min andra 8366. Kollade lite försiktigt med dem om ev rabatter men de har (...) (20 years ago, 13-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

(...) Skaffat 4Gb lagringsmedia till digitalkameran och fick hem ett till batteri idag. Vad det betyder i fråga om rapport behöver jag väl knappast klargöra? :) Det går fler ULV-tåg. Arrangeras det träffar på annan ort tar jag gärna med mig banan, (...) (21 years ago, 7-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

(...) Tjopp Anton! (...) Helt riktigt, som f.d. Nyhammarsbo är Björbo på fel sia älva! (...) Definiera tidigare i klockslag så en annan har något att ta ställning till. Vill inte lägga det för tidigt heller, vill hinna ut en vända på velocipeden. Ni (...) (21 years ago, 7-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

Tjena Tobbe, (...) Det gjorde jag inte alls. Jag sk*t i Björbo. :) (...) träffen. Nä, det var det inte. Om ni inte kan tänka er att börja bygga lite tidigare så tror jag att vi skjuter upp det hela till nästa träff istället. Men, OM ni kan tänka er (...) (21 years ago, 7-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

ULV låter skitkul. Synd att jag har ärenden i andra trakter under påskhelgen. Jag ser fram emot en nätrapport från tävlingen. :) /Tommy (21 years ago, 7-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

(...) Har bjudit föräldrarna i Nyhammar, som ligger nästgårds med Grangärde. Du glömde f.ö. Björbo :) Vi får väl se om ni dyker upp, det kanske inte är det fokus du tänkt på träffen. Kommer en större riktigt LEGO-träff i höst, antingen genom min (...) (21 years ago, 6-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

Mer detaljer - notera att fokus ligger mer åt festhållet än LEGO-träff. Försöker få polare runt om mig att vakna till lite. Men alla är givetvis välkomna!; Inbjudan ULV & Tex Vad? ULV är en tävling som går ut på att bygga den ultimata bilen i LEGO. (...) (21 years ago, 6-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Snabbrapport från Robotkampen

Här är en tidningsartikel också; (URL) tycks mediabevakning vara mindre i år, likaså publiken. Vädret spelar nog viss roll. En artikel även om tävlingen i Smedjebacken som vi inte besökte, står inte så mycket men en bild fick de till iaf.: (URL) (21 years ago, 5-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Snabbrapport från Robotkampen

(...) Någon dag ska jag göra något ut URLarna, ska installera någon form av skal utanpå katalogerna. Skule jag i dagsläget länka direkt till en bild behövs i vissa fall tre rader här på forumet :) (...) Nej. :) Däremot kan du hyra en låda och PC på (...) (21 years ago, 5-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

(...) Det låter lockande! Om bara inte frugan följer med, så kanske man har en chans... -- Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Snabbrapport från Robotkampen

(...) (jag gick in på (URL) och såg vad som fanns). Ser kul ut (tittade inte på alla 300 bilderna :-), man kanske borde ha en Mindstorms? Har nog inte tid med sånt, men skulle gärna vilja prova. Kan man ställa upp med en Cybermaster med programmet i (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Junkbot

Hejsan alla LEGO-diggare, Har ni sett alla roliga spelen på nätsidorna hos en välkänd klossfirma? Jag kan särskilt rekommendera junkbot (1&2): (URL) och LEGO World Builder: (URL) är två (tre) väldigt enkla, men oerhört fängslande spel. (De kräver (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan ULV & Tex.

Hej Anki & Tobbe, (...) Grejt!!! Jag är i Malung och firar pjåsk. Eftersom det är nästgårds så tänkte jag försöka få med mig Oscar på en liten tur. Jag har inte vågat nämna det för honom än, för han skulle förmodligen tjata ar_let av mig innan (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: LEGO-träff i Nyköping?

Precis! // Anton (intresserad) "Tommy Larsson" <tommy_la@comhem.se> wrote in message news:003f01c40127$b3...@tommys... (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Inbjudan ULV & Tex.

Hej alla (ja, även ni lurkers från grannländerna ;)! På fredag, den nionde, tänker jag & Anki ha en liten tillställning med en ULV-tävling och Tex-Mex mat. Är någon sugen på att komma är det bara att dyka upp. Mer detaljer kommer imorgon eller (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Snabbrapport från Robotkampen

Tjo! Igår var Harri, Ryddan och undertecknad på Robotkampen i Borlänge och "slogs" mot barnen igen. Vi klarade oss undan prispallen i år och slapp känna att vi "stulit godis från små barn". Uppdraget var rätt enkelt och vi valde att attackera det (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

"Tobbe Arnesson" <StPnAtM@lotek.nu> wrote in message news:HvGF3J.6AF@lugnet.com... (...) Jeg er ikke svensk, men siden du skriver "alla" så tenker jeg at jeg kan skrive litt siden det ikke skjer noe på den norske siden :) (...) En? Er jo mange (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

(...) Mitt design-intresse och... klonen Byggis! Vet inte riktigt vad som kom först, men jag börjar med Byggis för det borde gå snabbare att avverka. Jag stegade in på Åhléns en dag och upptäckte Byggis-hinkarna där. Otroligt lågt pris och, i (...) (21 years ago, 3-Apr-04, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact