Re: Inbjudan ULV & Tex.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 6 Apr 2004 19:17:33 GMT

Mer detaljer - notera att fokus ligger mer åt festhållet än LEGO-träff. Försöker
få polare runt om mig att vakna till lite. Men alla är givetvis välkomna!;

Inbjudan ULV & Tex

Vad?

ULV är en tävling som går ut på att bygga den ultimata bilen i LEGO. Bilen ska
stå pall för ett antal prövningar; Den ska kunna åka fort, åka långt, hoppa
långt, vara hållbar och även ha ett estetiskt yttre! För att utföra de olika
deltävlingarna används en hög ramp där bilen släpps och får sedan rulla ned mot
ovissheten.

ULV står för Ultimate LEGO Vehicle.

Hur det går till mer i detalj går bl.a. att beskåda här:
http://news.lugnet.com/loc/se/traff_021214_ulv

Oroa dig inte, det är enkelt att bygga en sådan här bil och hjälp finns.

Tex står för Tex-Mex vilket är en matgenre, det blir alltså det på menyn.
Närmare bestämt Torillas, kryddad köttfärs, sallad, salsa, jalapeño och en del
andra tillbehör. Tag gärna med något att bjuda övriga på, om du känner för det.

Var?

Hemma hos Tobbe i Ludvika. Karta finns här:
http://news.lugnet.com/loc/se/vag_tobbe

För de lokalt begåvade är det i samma hus som gamla Sagabion eller Storgatan 39.

När?

Fredagen den nionde april 2004. AKA Långfredag. Välomstdrinken serveras klockan
16.00 och då startar även byggandet av den ultimata bilen. Klockan 18 drar
tävlandet igång så då ska det vara färdigbyggt. Runt 20 tar vi paus för mat.

Så tidigt kanske du tänker? Men faktum är att tävlingen tar ganska lång tid...

Hur?

Medtag ett gott humör, lämpligt dricka (t.ex. öl/cider/vin/coca-cola/grogg) och
eventuellt något till matbordet som du tror kan passa.

Måhända spårar det ur totalt framåt småtimmarna, men det är helt i sin ordning
:) Se det som en annorlunda fest, tag med någon och dyk upp. Övernattning kan gå
att ordna för de som inte vill hålla sig nyktra men kör bil hit.

Anmälan?

ASAP till Tobbe på adress tnt [at] lotek [dot] nu
Vid anmälan erhålls Tobbes hemnummer samt portkod.