 Help on Searching

 Local / Norge / 36
35  |  37
Re: "Forening af nordiske LEGO-byggere" (Was: Reklam för lugnet.loc.se?)
Newsgroups:
lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk, lugnet.loc.fi
Date:
Tue, 14 Dec 1999 19:03:59 GMT
Viewed:
1198 times

Fredrik Glöckner skrev i meddelandet ...
sparre@sys-323.risoe.dk (Jacob Sparre Andersen) writes:
"NOFFLE" - det lyder fint.

Men funker det bra på svensk og dansk?  Her er slik jeg tror det staves
på svensk og dansk, men jeg er ikke helt sikker, så dere får rette på
meg nedenfor:

   norsk:  Nordisk forening for LEGO-entusiaster
   svensk: Nordiska foreningen for LEGO-entusiaster
   dansk:  Nordisk forening for LEGO-entusiaster

Ska man vara petig, och det ska man ju <g>, så saknas det fyra prickar i den
svenska versionen:
    "Nordiska föreningen för LEGO-entusiaster"

däremot behöver det inte vara bestämd form, utan kan mycket väl heta
    "Nordisk förening för LEGO-entusiaster"

men NOFFLE täcker ju upp den versionen också, så det är inget att bråka om.

Hur blir det om man försöker förklara på Engelska?
"Nordic Association For LEGO Enthusiasts" - NAFLE

låter lite storståtligt...

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm