Subject:
Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 19 Sep 2008 21:16:48 GMT

Nu är datumet spikat! Nu kör vi!

Tidpunkt

Helgen 31 oktober - 2 november, fredag kväll - söndag lunch eller så, med
huvudaktiviteterna under lördagen.

Lokal

Jag står för lokal här i Eskilstuna - matsalen + köket på mitt jobb.
Borde räcka till för alla aktiviteter utom längdrullning med bilar (ULV).
Får se om vi kan röja upp i demorum + lager för en riktigt lång raksträcka.

Förläggning

Kan jag ordna här hemma för i alla fall 6-7 personer (beror på hur tätt man
vill ligga), blir det fler får de nog ordna det på egen hand. Vilsta
Campingplats, Vilsta Sporthotell, etc. Jag tror inte försäkringsvillkoren
tillåter att vi använder jobbet för övernattning.

Material

Jag har inte Lego som räcker för en träff, men Olof tar med sig ett lass...

Aktiviteter (Fyll på med egna förslag, kritisera det jag föreslår!)

Oorganiserad mjukstart på fredagskvällen, mera planerat på lördag, fria
aktiviteter på söndag? Affärsrunda? Inga direkta lågprisaffärer inom
räckhåll, tyvärr.

- Utställning av MOC, valfritt tema eller bestämt?
-- Nöjesfält? Jag har lekt en massa berg&dalbana på sista tiden.
-- Era förslag

- ULV! Men då behöver vi en ramp - Tobbe har ju inte varit så aktiv på
senare år, finns rampen kvar? Kan den komma hit på något sätt? Kan någon
annan fixa något? Och Excelbladet för poängberäkning, Tobbe?
(Jag har mailat Tobbe, men inte hört av honom än)

- Bitbytarbord? Försäljning? Auktion för något gott ändamål?

- Blindbygge, bygge i påsen, entimmes mikro/nano-bygge, ???

- För den senare kvällsunderhållningen kan man ju ägna sig åt tärningslego
el. dyl.

- Era förslag

Jag föreslår att vi försöker bygga en rejäl berg&dalbana under alla tre
dagarna. Jag har färdiga idéer/prototyper för byggelement, och jag har
massor av blå räls (f.d. Tores).

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://web.telia.com/~u16122508/proglego.htm