  Inbjudan till SWELUG 7

Till alla: Preliminär inbjudan till SWELUG 7 ===...=== Tid: 5-6 mars, den som vill kan komma fredag kväll Plats: Olofs hus i Karlskoga, nästan tomt. Hämtning vid jvgstn Degerfors eller Kristinehamn eller Örebro kan ordnas. Länk till karta: På Eniro, (...) (20 years ago, 14-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

(...) Jag anmäler mig preliminärt. /Tore (20 years ago, 14-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Inbjudan till SWELUG 7 Prel-Anm-Andr-Jönk-Leg-Nör-A-St-Må

Även jag anmäler mig preliminärt. Ser bra ut den helgen och jag ska försöka hålla den "ren". Kommer nog att försöka komma redan fredagkvällen och stanna tills söndag em. Ska bara fjäska och lämna in en motion till "regeringen". Kanske är lite väl (...) (20 years ago, 14-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

HEJJSAN! nu är Akira Äntligen regad efter det 10,000 försöket (förstår inte varför de inte har funkat förut) jag skiulle oxå villja anmäla mej till 7 träffen Troligtvis åker jag tåg å behöver hämtning i nån närliggande stad då de värkar som det inte (...) (20 years ago, 20-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

(...) Välkommen! Det var verkligen på tiden :) /Tobbe (20 years ago, 21-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

(...) Välkommen! Hämtning kan vi nog fixa. Det finns följande alternativ, med angivande av tid i bil enkel väg: Örebro: om du kommer från norr eller vissa förbindelser från öst och syd (30 minuter) Degerfors: Övriga förbindelser österifrån och (...) (20 years ago, 24-Jan-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

(...) Skriv upp mig. Det är så typiskt. När man hittar nån i sin egen stad så var bor han, jo på andra sidna stan. Nåväl ska kolla vilka bussar som finns. Ska flytta den 15 feb men kommer fortfarande bo i övre aggerud. Kan kanske inte hinna få ihop (...) (20 years ago, 1-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Inbjudan till SWELUG 7

(...) Tjena! Jodå, sånt är livet! Jag har dessutom flyttat ur det hus vi ska vara i och bor nu på landet utanför Örebro :-D Angående skjuts, så fixar jag det, inga problem. En möjlig tidplan blir då (Läs detta allihopa!) så här: 1700 Olof slutar (...) (20 years ago, 1-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Föreslagen MicroStad-standard

Hoj! Jag vill föreslå att vi bygger en microstad av 16 x 16 plattor. Standarden är mycket enkel. Den minsta modul som kan konstrueras har en anslutning till staden och anslutningen är en 1 x 6 stor yta mitt på ena kanten som ser ut så här: (URL) den (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Låter som en fin standard. Tror jag. Håller inte på med stad själv så jag kan inte bidra med något. Fast om ni bygger upp något riktigt fint så kör jag sönder det med Dirt crusher sen. Dirtzilla™ :) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) ... (...) Det finns ju såna här också nu för den nyasfalterade looken: (URL) Vad säger ni? Det borde gå fort och roligt att bygga sådana här moduler, klart (...) Helt klart intressant; bitarna räcker mycket längre, och mycket mer (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Hehe, den missen har jag gjort :) (URL) Man behöver inte "hålla på med stad" för att bygga en microstad-modul. Hoppas jag. Har byggt väldigt lite stad i mina dagar som 'vuxen'-LEGOman. /Tobbe som ska slabba ihop några stadmoduler ikväll tror (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) =:-O Jag får nog budgetera lite mer utrymme än jag trodde, om det ska se ut på det där viset! Olof (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) (URL) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Men om man som jag inte håller på med lego stad så har man inte så mycket delar som skulle passa till det. Det va det jag menade. (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Jag har blå räls. Vill gärna ha scan av beskrivningen! (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Det gäller bara att det byggs tillräckligt mycket gator, och inte bara hus. Hur är det med trottoarer? Det kanske vore bättre med (obligatorisk) gata längs ena sidan, så att alla hus hamnar vid en gata? (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Jag tänker göra gator av mina småplattor och villakvarter eller liknande av de stora. (...) Eftersom gatan blir 6 pluttar och fordonen 2 x 2 = 4 finns det två pluttar över för figurer att gå vid gatan. Ska man ha en trottoar också krymper (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Jag har inte min scanner i drift just nu, men jag kan nog skicka ett foto ikväll. Det är ganska många sidor totalt, så jag får lägga upp resten av sidorna på min Brickshelf-sida senare, när jag fixat scannern. Nu har jag snart sorterat och (...) (20 years ago, 11-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Det är inte så enkelt att det redan finns skannat på BS eller den där andra instruktionsdatabasen? /T (20 years ago, 11-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Jag har kikat och inte hittat den på Brickshelf i alla fall, och jag har inget nummer att söka på heller. Det andra stället vet jag inte. Bild kommer nog i kväll... Olof (20 years ago, 12-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Det blev hyfsade bilder med digitalkameran, så jag la upp alltihop på Brickshelf: (OBS stora bilder, >1,5MB) (URL) deeplinks för den otålige: (URL) mycket idéer här, kanske är det något slags idebok? Olof (20 years ago, 12-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Gamla minnen (was: Re: Föreslagen MicroStad-standard)

(...) När jag såg dessa bilder gick det rysningar i kroppen... jag tycker mig bestämt har sett dessa kataloger förr, det är inte omöjligt att jag har några stycken själv liggandes nånstans. Jag hade den stora glädjen att få överta min pappas lego (...) (20 years ago, 13-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

Hej alla, (...) det tycks vara den här: (URL) gÃ¥ och leta efter min ... Jürgen (20 years ago, 13-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Precis! Det var inte illa, 100 sidor! Den sidan gick inte att komma till på vanligt sätt, jag kan i alla fall inte hitta den, tack för länken! Jag hade identifierat tidsperioden till 70-tal, eftersom det fanns med 12V-skenor på en del bilder, (...) (20 years ago, 13-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (20 years ago, 13-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

Hej Olof, (...) faktiskt har jag en 242 pÃ¥ tysk, "Der Lego-Motor". Den är lite annorlunda, med en tredjedel text pÃ¥ mÃ¥nga sidor, men använder mÃ¥nga av de samma modellerna eller även bild. Det var nÃ¥gra Ã¥r sedan jag tittade i den sist :-) (...) (20 years ago, 14-Feb-05, to lugnet.loc.se)