Re: Föreslagen MicroStad-standard
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 9 Feb 2005 18:26:10 GMT

In lugnet.loc.se, Anders Isaksson wrote:
Det gäller bara att det byggs tillräckligt mycket gator, och inte bara hus.

Jag tänker göra gator av mina småplattor och villakvarter eller liknande av de
stora.

Hur är det med trottoarer?

Eftersom gatan blir 6 pluttar och fordonen 2 x 2 = 4 finns det två pluttar över
för figurer att gå vid gatan. Ska man ha en trottoar också krymper utrymmet för
husen än mer. Fast vill man ha trottoar får man givetvis det.

Det kanske vore bättre med (obligatorisk) gata
längs ena sidan, så att alla hus hamnar vid en gata?

Det är en tanke men det blir svårare att pussla ihop modulerna då.

Jag tycker vi kör så här så får vi se hur illa det blir med husutrymme så kan vi
klura ut något bättre till nästa gång?

2 x breda bilar innebär att även dina nanofigs med 1 x 1 rund, klo och 1 x 1
platt blir lite för stora :)

/T