Re: Vad var det som fick dig att börja igen?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 1 Apr 2004 18:53:12 GMT

Kanske ska svara själv också?

Sista setet jag köpte själv var http://guide.lugnet.com/set/8720 med den
"första" 9V motorn. Samma år fick jag även http://guide.lugnet.com/set/8830 men
gillade inte de nya bitarna (half beams). En av dem gick sönder och jag
tröttnade på alltsammans. Färgsorterade alla klossar (!) och la upp det på
vinden.

Något år senare, i gymnasiet, tog jag ned alltsammands igen och byggde ihop
några technic modeller. När jag sen skaffade videokamera försökte jag göra en
stop-motion animering utan stop och motion :)

Sent '99 fick jag veta genom Harri att LEGO släppt Mindstorms och att man nu
kunde programmera LEGO med datorn! WOW!

Harri köpte en RIS-låda och jag kikade på hans grejjer. Det kliade i fingrarna
men det var mycket pengar. Tog hem allt LEGO från föräldrahemmet, tvättade,
sorterade och provbyggde lite. Det var fortfarande skoj!

I februari 2000 gick jag till On-Off och köpte min första RIS-låda. Sambon
skakade mest på huvudet.

Sen följde en del rätt täta inköp men det mesta man byggde var rätt misslyckat,
kunde komma på en lösning när jag gick och pinkade mitt i natten och var tvungen
att prova innan jag la mig igen :)

Följde lugnet.robotics via maillistan, sen slog det oss (mig och Harri) att det
borde finnas fler svenskar som lekte med LEGO i vuxen ålder. Lite surfande förde
mig hit till "riktiga" Lugnet och en stund senare hittade jag även loc.se.

Resten är, som man säger, historia.

Här är en länk till mitt första inlägg (som blev skickat i två ex. bara för att
markera min newbie-status ;)
http://news.lugnet.com/loc/se/?n=388
http://news.lugnet.com/loc/se/?n=389
(samma matematik här som med antalet frågor, Anders)

En kul detalj är att Tobias Möller "upptäckte mig" ett halvår tidigare:
http://news.lugnet.com/loc/se/?n=311

Det är därför jag mailar alla jag ser på forumen med "svenskliknande namn" som
jag vet inte skrivit här i loc.se!

PS. Håll tummarna för att jag, Harri och Ryddan *inte* vinner i Robotkampen på
lördag, det tycks -återigen- bli vårt vuxenlag och resten barn...

Hälsar,
/Tobbe som fyllt fyra i år