Re: Vad var det som fick dig att börja igen?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 1 Apr 2004 10:11:07 GMT

Under hela min uppväxt har Lego varit mitt stora intresse...dock hade jag en
mörk period under högstadie och gymnasiet (känns lite som jag har skrivit detta
här innan...men jag skriver säkert nått nytt)..det var helt enkelt så att man
inte höll på med Lego när man var stor...men jag fortsatte att kolla i
katalogerna och ta fram det då och då.

När jag flyttade hemmifrån blev det stående hemma men samtidigt så började jag
köpa igen...och önska mig det när det var något särskillt. När jag tog körkortet
så firade jag med att gå och köpa en slizer..inte för att det var någon vidare
kul men jag köpte en till och sedan var det rea så att jag köpte en
starwarsmodell...Gifte mig och flyttade till Jönköping..sedan köpte jag ut
bröderna ur samlingen hemma...och köpte upp kompisarnas Lego...sedan blev det
några köp och nu är jag igång igen så att säga.

Det blir ju inte att man sitter hela dagarna som förr men då och då kan jag ta
fram det och bygga lite...blir oftast steg för steg och så får man plocka upp
emellan...inte som förr då man rotade runt i delarna i jakt på inspiration när
man var sugen på att bygga...nu har jag hunnit tänka igenom det flera gånger
innan jag börjar bygga nått...

Brikwars är helt klart kul...även om det är mycket regler...skulle gärna se att
höstens träffa skulle innehålla lite av den varan.

Jag bygger helst borgar och technikmodeller men Pirat är oxå kul...har byggt en
hel del städer och lite rymd innan så jag ska väl säga att inget är helt
uteslutet. Just nu så håller jag på att börja jobba lite på Upptech/Komtech här
i Jönköping som Legoinstruktör ...det är kul och jag får en liten kick varje
gång jag är där...får se vart det bär.

Annars så köper jag och säljer lego för att finansiera mina inköp...
Fler här som gör det???...tänkte att man kan göra vissa byten eller så.
Väldigt intresserad av att byta äldre kataloger...speciellt de under min mörka
period ...har inte alla där men har dubletter från andra år...även äldre...stora
som små kataloger och vissa produktblad...hör av er så ska jag kolla vad jag har
för ev byte.

MVH
Andréas Rootzén, Jönköping