  Vad var det som fick dig att börja igen?

Hej alla! Dags för lite "roll-call" igen, fast bara en fråga; Vad var det som fick dig att börja med LEGO igen? Eller var det så att du aldrig slutade? Om du började igen, vilket år? Undrar, /Tobbe & Andréas (21 years ago, 31-Mar-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

(...) Det var Mindstorms... Den fanns inte i Sverige då, så jag fick ringa till Lego och be dem skicka en engelsk version till mig. Ville-bara-ha-en-så-det-värkte. =) Kommer dock inte ihåg när det var, kan det ha varit 98 eller 99..? Det var en 1.0 (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

(...) Hej! (...) Slutade egentligen aldrig, hade dock en dark-age för ett tag sen. Det var nog BrikWars som tog mig tillbaka samt ett större LEGO-inköp. Men med tanke på dom nya färgerna och det hopplösa utbudet börjar LEGO te sig mer och mer (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

Under hela min uppväxt har Lego varit mitt stora intresse...dock hade jag en mörk period under högstadie och gymnasiet (känns lite som jag har skrivit detta här innan...men jag skriver säkert nått nytt)..det var helt enkelt så att man inte höll på (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

Hej Tobbe, (...) jag köpte en RIS 1.5 den 1999-12-31. Nu finns det tre RIS och nästan 30000 klossar, men jag är annu mer dator- än LEGO-tokig. (...) Jo, jag slutade med en 852 ((URL) var redan lite sent, för jag var mer interesserat av elektronik (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

(...) Jag får det till *tre* frågor :-) Jag lade Lego på hyllan ganska tidigt (säg 1964-65 nån gång), hade aldrig så mycket. Jag använde min Bygglådan Teknik (svensk Meccano-klon) i stället. I 12-13 årsåldern övergick jag till Mechanical Engineer (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

Kanske ska svara själv också? Sista setet jag köpte själv var (URL) med den "första" 9V motorn. Samma år fick jag även (URL) men gillade inte de nya bitarna (half beams). En av dem gick sönder och jag tröttnade på alltsammans. Färgsorterade alla (...) (21 years ago, 1-Apr-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad var det som fick dig att börja igen?

(...) Mitt design-intresse och... klonen Byggis! Vet inte riktigt vad som kom först, men jag börjar med Byggis för det borde gå snabbare att avverka. Jag stegade in på Åhléns en dag och upptäckte Byggis-hinkarna där. Otroligt lågt pris och, i (...) (21 years ago, 3-Apr-04, to lugnet.loc.se)

"Tobbe Arnesson" <StPnAtM@lotek.nu> wrote in message news:HvGF3J.6AF@lugnet.com... (...) Jeg er ikke svensk, men siden du skriver "alla" så tenker jeg at jeg kan skrive litt siden det ikke skjer noe på den norske siden :) (...) En? Er jo mange (...) (21 years ago, 4-Apr-04, to lugnet.loc.se)