Re: Bygger ni inget?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 29 Apr 2003 19:10:53 GMT

Jag har stora planer iaf, men det varkar trögt att förverkliga dem. Det är lite
trångt i min etta.
Jag håller på och försöker röja upp nåt hörn att ha som bygghörna. Är det nån
som har några bra sorteringstips? Själv har jag aldrig haft nån sortering på
mina bitar men det känns som att det behövs nu.

Läs!
http://news.lugnet.com/storage/?n=707

Sedan några tips;
Biltema säljer "fiskelådor" för smådelar rätt billigt. Jag har åtta för bl.a.
drev, axlar, pins, specialplattor, angle connectors etc. etc..
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=570&iItemId=21897

Affärer som säljer lösgodis ställer ofta ut tomma lådor i entrén så att folk
kan plocka på sig hur de vill (iaf. ICA och Hemköp i Ludvika). En del tar dock
betalt för dessa, inga fantasisummor dock. Dessa är fyrkantiga och rymmer
ungefär 3L. Det bästa med dem är att man kan skippa locket och stapla dem i
varandra. Jag har snart sagt en låda för var klosstyp... Ovanpå vardera stapel
sätter man ett lock för att hålla dammet på plats.

Även Big Pack glasslådor á 2 liter är bra. De blåa alltså. De vita glasslådorna
har en sprödare plast som gärna spricker. Samma sak med godislådorna, de
mjölkvita är segare än de genomskinliga och håller bättre. De godislådor jag
föredrar är märkta med "Bra Plast" i botten så det är lätt att komma ihåg :)

Någon gång ska jag dokumentera allt detta...

Planen är att bygga en knähög astromechdroid (typ R2-D2). Den ska ha roterande
dome (huvud), griparm och lite andra roligheter. Jag har dock kommit längre med
programeringsideerna än med själva byggandet.

Ta en kik på Mario Ferrari's "Otto":
http://www.marioferrari.org/otto/otto.html

Sen hade jag tänk ha lite fräna sensorer (som tex kompass) från HiTechic men de
rackarna gick ju och slogigen innan jag ha beställa något :(

Med lite tur ploppar de tillbaka igen senare...

Hälsar,