Re: Bygger ni inget?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 29 Apr 2003 20:13:58 GMT

"Tobbe Arnesson" <StPnAtM@lotek.nu> wrote in message

Affärer som säljer lösgodis ställer ofta ut tomma lådor i entrén så att • folk
kan plocka på sig hur de vill (iaf. ICA och Hemköp i Ludvika). En del tar • dock
betalt för dessa, inga fantasisummor dock. Dessa är fyrkantiga och rymmer
ungefär 3L. Det bästa med dem är att man kan skippa locket och stapla dem • i
varandra. Jag har snart sagt en låda för var klosstyp... Ovanpå vardera • stapel
sätter man ett lock för att hålla dammet på plats.

Japp, de där lådorna är "görbra".
Men jag börjar bli rätt trött på staplandet och funderar på att bygga nåt
ställ på väggen att ha dem i. Nåt där lådorna lutar lite utåt. Visserligen
rymmer de då kanske inte så mycket, men det blir lättare att komma åt och se
vad som är i dem när man letar.. Det blir ett febrilt lyftande på lådorna i
staplarna när man letar bitar. Alla får liksom inte plats på golver framför
en när man letar.
/Jocke