Re: Dumt Fôlk.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 17 Jan 2003 07:13:44 GMT

In lugnet.loc.se, Joakim Olsson writes:
Hallå där!

Hej, he's alive! :)

Ni gör er välan inte lustiga över oss Värmlänningar? =)

Aldrig, som äkta rumpmas förstår jag faktiskt värmländska. En annan rolig
historia är värmländskan som skulle lösa korsord;

"Hm.. Djur på två bokstäver... Int' kan hä va loa, å int' kan hä va soa - då
måst' hä va e ap!"

:-P

Morfar var från Värmland, gränsen till Norge, han räknade; ening, tvåning,
trening, fyrning, femning, sexning, sjuning, åttning, nining och tidning :)
Dessutom brukade han stuva in hela familjen i bilen (från Ludvikatrakten,
Dalarna) och åka på grusvägar hela dagen till Norge för att köpa cigaretter då
de var några ören billigare där :)

För att göra det hela lite LEGO-relaterat minns jag att jag fick en form av
pappväska i grönt av honom att ha mitt LEGO i. Den var med mig länge, det stod
något tryckt på den med guld men jag kan inte minnas vad :(

Ah, minnen...