 Local / Norge / *265 (-20)
  Little Norwegian Shunter NSB 2 842

Hi all, It's been a while since I've made a new train here (and even longer since I posted one based on a prototype) and I was feeling a bit of withdrawal so I went hunting for something fun to design. My search stopped at (URL) this> cute little (...) (18 years ago, 20-Apr-06, to lugnet.trains, lugnet.announce.moc, lugnet.loc.no, FTX)

  Re: Need building tips for a church

In lugnet.general, Øyvind Steinnes wrote: --SNIP-- (...) Hi Øyvind, This final versions looks excellent. I like the balance of selective compression (eg. you have reduced the number of segments from 11 to 9) and scale modelling in it. The final (...) (18 years ago, 28-Dec-05, to lugnet.general, lugnet.loc.no, lugnet.town)

  Re: Need building tips for a church

My fourth and last attempt on this strange building is now finished and the pictures can be found here: (URL) moderation, that is) "Tim Gould" <t.gould(AT@)lancast...c(DOT.)uk> skrev i melding news:IrLopM.1JFu@lugnet.com... (...) sacrifice on (...) (...) (18 years ago, 27-Dec-05, to lugnet.general, lugnet.loc.no, lugnet.town)

  Re: Norsk klubb og forum

(...) Aktiviteten har overgått all forventning. Vi har også registert (URL) får vi se hvordan det hele utvikler seg videre. Thomas (18 years ago, 14-Dec-05, to lugnet.loc.no)

  Mange tilbud på Extra Leker

Hei å hå! Tenkte bare jeg skulle si at det er nå kommet mange tilbud på LEGO sett på Extra Leker, iallefall her i Tromsø. Nå forsvinner LEGO settene unna som varmt hvetebrød... I går var jeg å sjekket hva de hadde inne, i dag var jeg å skulle kjøpe (...) (18 years ago, 18-Nov-05, to lugnet.loc.no, lugnet.loc.no.tr.tro)

  Norsk klubb og forum

Vi har så smått begynt å forme noe som ligner en norsk klubb for LEGO-entusiaster. Siden lugnet-forumet kan være litt klønete å bruke, så har vi begynt å bruke et annet forum, der terskelen for å poste forhåpentligvis er lavere: (URL) øyblikket (...) (19 years ago, 25-Oct-05, to lugnet.loc.no)

  Tjølling

Burde jo vært annonsert her på forhånd, men men... Her er uansett bilder fra en LEGO-messe i Tjølling sist helg: (URL) (19 years ago, 19-Oct-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Helt klart bra respons fra både store og små! Og her er bilder: (URL) (19 years ago, 2-Oct-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Da har vi satt opp lay-out'n vår på modellmessen. Reaksjonen når jeg kom inn med legokasser som førstemann var; "kommer'em med lego å nå, a?". Når vi fikk satt opp modellene og banen vår, og ikke minst Michael sin 2 meter store kopi av (...) (19 years ago, 30-Sep-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Har lagt ut et bilde av baksiden nå. Når det gjelder mlcad-filene er det egentlig bare noe jeg har brukt i planleggingsfasen. Taket er ikke slik det er blitt til slutt heller. Liker best å bygge med "harde klosser". Synes det er litt lite (...) (19 years ago, 25-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Nå er det testet, og Bjørn-Eriks poeng er tatt til følge. (URL) oppdatert. :-) Thomas (19 years ago, 25-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

In lugnet.loc.no, Bjørn-Erik Gunnerød wrote: ... (...) Ser du har lagt ut ljanmtak.ldr, men for at denne skal fungere, må du legge ut subfilene Ljanst2.ldr og hovedtakfb.ldr også. Thomas (19 years ago, 24-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Da har jeg lagt ut noen bilder av sånn omtrent Ljan stasjon + el17 blir seende ut! Kommer fortsatt til å jobbe med noen småting og vogner til togsettet. (URL) (19 years ago, 20-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Forsåvidt godt poeng, men togene må uansett være så korte at de kan passere hverandre på hvert sitt spor, så det er ikke sikkert at det blir så ille. Må testes ut. Tok litt av med track designer, så jeg har lagt opp et par forslag til. (...) (19 years ago, 18-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) at vi bruker det øverste forslaget. Da slipper togene å stå i sving foran stasjonen. Bjørn-Erik (19 years ago, 17-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) For ordens skyld... Jeg har fått svar fra Modellmessen og det er plass til oss. :) Nå må vi bare finne ut hvor mye plass vi trenger. Er to bord av 120x240 OK? Ett til tog og ett til andre modeller? Hvem stiller helt sikkert med andre modeller? (...) (19 years ago, 17-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Sitter akkurat og lager noen forslag. :) Har lagt de ut her: (URL) kan stille med alt av skinner og evt alle plater i bunn. Tror også jeg har så jeg kan lage perronger på stasjonen. Satser på at vi får tak på et 120x240 bord. Jeg skal om ikke (...) (19 years ago, 17-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) For at vi skal kunne gjøre oss opp noen ideer om hva som passer sammen i en layout, kunne vi utveksle adresser på, f.eks., "Bricshelf" eller lignende?! Da kan hver og en kanskje tilpasse seg litt til hverandres kreasjoner slik at en layout får (...) (19 years ago, 17-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Ja, jeg har sendt en henvendelse. De pleier å være litt trege med å svare. :) Ellers, som nevnt over, så må vi finne ut hva vi har av bord. Må vite det både for å få standplass og for å kunne planlegge en toglayout. Jeg kan ta med to OK bord (...) (19 years ago, 11-Aug-05, to lugnet.loc.no)

  Re: Modellmessen 2005

(...) Da har Helge Viker sendt meg en mail om at det er en til som kunne tenke seg å bidra. Ole Jørgen Lium har blant annet noen togvogner vi kan bruke. Selv kunne Helge tenke seg å bidra med noen "løpesedler" som forteller om Lego som hobby. Jeg er (...) (19 years ago, 10-Aug-05, to lugnet.loc.no)

Redisplay Messages:  All | Compact