Re: SWELUG?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 21 Nov 2001 10:20:19 GMT

"Jacob Sparre Andersen" <sparre@nbi.dk> skrev i meddelandet
news:3BFAC658.D9731A89@nbi.dk...
Anders Isaksson skrev:

Mitt erbjudande står fortfarande öppet: Jag kan ordna en liten Lego-träff • i
anslutning till tretton-helgen 2002 om intresse finns. Med tillräckligt • många
på plats kan man ju börja diskutera ett SWELUG (Givetvis kan det • diskuteras
här på lugnet också).

Jeg har lige brug for to små kulturelle oversættelser:

  "tretton-helgen" = 6. januar? (helligtrekongers aften

Ja, eller snarare på lördagen, 5 januari. Jag har inte postat någon officiell
inbjudan än, utan tänkte att vi kunde diskutera lite grand först - det kanske
finns fler som är intresserade av att ordna träff.

2001 hade vi träffen på lördag-söndag, alla besökarna (2 st.) fick plats att
övernatta hemma hos mig. Jag kan nog klämma in 8-10 personer, kan ordna
säng/madrass till 6 st.

  Hvor ligger Eskilstuna i forhold til Malmö og Stockholm?
  (praktisk taget mine eneste geografiske holdepunkter i Sverige)

Eskilstuna ligger söder om Mälaren, 100 km väster om Stockholm, 550 km norr om
Malmö.
Bästa anslutning från Danmark går nog via flyg Köpenhamn - Västerås (50 km
från E.)

(Faktum är att det är väldigt nära Sveriges demografiska mittpunkt - halva
Sveriges befolkning bor norr om E., halva söder om)

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm