Re: Delvis off-topic
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 23 May 2000 07:45:23 GMT

In lugnet.loc.se, Tobias Möller writes:
Jag har laddat ner Pascal-kompilatorn nu. Så fort jag fått tag i en
Pascal-bok ska jag börja kika på den.

Anders Johansson wrote:
SNIP>
Jag tror att det är "enklare" att komma igång med Pascal än ADA, men ...
"Men" vaddå? Är ADA bättre? Jag tror ändå jag ska satsa på Pascal, men
kan man göra enkla spel (typ "invaders") i Pascal?

Jag menade bara att det är vad jag tycker. Såg att Jacob Sparre Andersen
postade en länk till en ADA kompilator så du kan ju prova båda och se vad som
passar dig bäst.

Som jag ser det finns det två typer av programmerare, de som ständigt
debatterar vilket språk eller vilken miljö som är bäst. Och så finns det dom
som verkligen producerar program. Satsa på att tillhöra den senare gruppen,
där är konkurrensen mycket mindre :-)

-Anders