Re: Delvis off-topic
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 22 May 2000 21:09:25 GMT

Jag har en bibeltjock bok som heter "PC Game Programming Explorer". Den verkar bra och lättfattlig, fast tyvärr har jag
inte hunnit utforska den. En diskett med C-kod för mus- och joystickstöd medföljer och en exempel på bl a shoot'em up
spel. (Här frångår jag min benhårda princip att inte särskriva sammansatta ord...).
Om Du vill, får Du gärna låna den på obegränsad tid - jag lär inte hinna läsa än på minst ett år...

Mer info om boken finns t ex på:
http://www.droberts.com/pcgpex/pcgpex.htm

/Tore

Tobias Möller wrote:

Jag har laddat ner Pascal-kompilatorn nu. Så fort jag fått tag i en
Pascal-bok ska jag börja kika på den.

Anders Johansson wrote:
SNIP>
Jag tror att det är "enklare" att komma igång med Pascal än ADA, men ...
"Men" vaddå? Är ADA bättre? Jag tror ändå jag ska satsa på Pascal, men
kan man göra enkla spel (typ "invaders") i Pascal?

Mina kompisar (varav en av dem försökte lära sig Visual Basic och gav
upp) tyckte jag skulle satsa på C++. Ni som är mer rutinerade säger
Pascal/Ada, och att Pascal är enklare att komma igång med. Då satsar jag
på Pascal.

"Friskt vågat, hälften vunnet".

--Tobias