Re: Delvis off-topic
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 21 May 2000 09:33:33 GMT

Tobias Möller skrev i meddelandet <392781FD.8273E64F@telia.com>...
Nu har jag varit och läst vad jag fick för svar när jag ställde min
fråga i comp.games.development.programming.misc, jag hade ett svar, som
sa att C eller C++ var bäst att börja med.

Jo, varje fanatiker rekommenderar sin egen favorit :-)
(Pascal, Pascal, Pascal, Pascal, PASCAL!)

Nu står jag mellan c/c++ och Pascal...

Ärligt talat vet jag inte vad det finns för utvecklingmiljöer för Mac
(Metrowerks?)

Eller Klik'n'Play. Var köper man dem?

K&P är nog utgånget, kolla på loppisar. TGF vet jag inte om det fortfarande
säljs i affärer. Gör en sökning på nätet efter TGF, The Games Factory,
Europress Software el. dyl.

Men jag vet inte om K&P, TGF finns för Mac?

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm