Re: Svensk sändlista?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 16 Apr 2000 19:42:09 GMT

Thomas skrev i meddelandet ...
Jag är lite halv-lurker m m på Lugnet (dock inte så ofta i denna grupp). Har
haft lite idéer om att starta en sändlista (mailinglista) för Lego via
kanalen.org*... Finns det ett intresse av en sådan överhuvudtaget?

Vad har den för huvudsyfte? Vad kan den ge oss som inte redan finns via
lugnet - alla grupper på lugnet kan ju fås via mail, nyhetsläsare eller
browser (vad heter det på svenska?), så distributionsmetoden tillför inget
nytt.

Jag måste ärligt medge att jag inte riktigt inser behovet - det skulle
möjligen vara för att fånga upp enbart svenskspråkiga, men det är väl på gång
så sakteliga med nationella sidor på lugnet också, så även den tröskeln skall
kunna försvinna.

Räcker en generell eller behövs specifika för olika ändamål (till en början
finns dock enbart en - den är redan uppsatt men ingen marknadsföring av den
sker)?

Det är förmodligen lämpligt att starta (om man nu skall starta...) på en enda
lista, och dela upp om åsikter/behov påkallar det.

Det finns ett stort problem med lugnet - i och med att det har vuxit sig så
stort så blir det inte så mycket tid över för alternativen.

Kan någon hitta på en bra översättning på 'Compartmentalized dorks' (eller vad
det nu är för 'skällsord' som används om lugnetdiggarna)?

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm