Re: Fungerande Lego kanon
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 9 Feb 2005 20:03:23 GMT

Min bestod av två hjul av den här sorten: http://www.peeron.com/inv/parts/2995

Direktdrivna av gamla 9V motorn som går väldigt fort. Hade en motor per hjul.
Monterade däcken så det var en liten spalt mellan dem när de var stillastående,
sen expanderade de och stängde spalten i drift. Rätt kul att se dem växa :)

Petade man in en #8-axel flög den åtminstone 3-4 meter. Minns att jag sköt över
hela vardagsrummet och ut i hallen.

Men det föll på magasinet, tror inte jag dokumenterade den. Ska kolla utifall...

/T