Re: Kommentarer?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 13 Feb 2004 17:21:41 GMT

Tja, jag har redan ventilerat mig lite i ämnet i stora tråden.

Det är alldeles för tidigt att säga just nu. Det verkar inte finnas någon
riktigt klar plan för hur den ska utformas.

Ska den vara en portal?
Ska den ha ett nytt forum?
Kommer isf. det nya forumet att vara bättre än det nuvarande?
Hur mycket småungar (sorry, jag är en av dem som är glad att BZP finns så man
slipper dem här) kommer den att dra till sig?
Hur hårt nedstyrd kommer den att bli av LEGO? I framtiden?

Kalla mig gärna konservativ, men jag ser inga större brister med det nuvarande
systemet. Visst, Todd har fullt upp med att rodda runt LUGNET idag. Det jobbas
på lösningar på det problemet, skulle tro att det blir mindre motiverande att
fixa nu.

Hela annonseringen var en smula klumpig, av flera anledningar:

1) Det finns inget konkret att visa idag, verkar mest vara luftslott. Jag
förstår att de vill ha med "communityt" i ett tidigt skede men varför har de
isf. bara skrivit på LUGNET och inte de andra forumen?

2) De borde ha snackat sig samman med bl.a. Todd och de andra "siteägarna" innan
annonseringen, haft ett mer färdigt förslag på en utformning innan användarna
får del av det hela.

3) De borde definitivt ha skickat ut meddelandet till färre och mer passande
grupper samt satt korrekt Followup :)

Ang. punkt 1 & 2 är det fler som skulle skrika om det planerats bakom deras
rygg, fast det hade varit bättre IMHO.

Sammanfattningsvis; Den som lever får se!

Hälsar,