Re: Inriktning
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 12 Feb 2003 19:15:18 GMT

In lugnet.loc.se, Tore Eriksson writes:
In lugnet.loc.se, Pehter Abrahamsson writes:
Tänkte det kunde vara roligt att se vad folket här har för sorts Lego.
Själv har jag Technic, ModelTeams, Mindstorms och UCS.
Resten då?

mvh Pehter

Jag bygger mest hus med fyra väggar men utan innergolv och -tak och med
klassiska fönster och dörrar. Alltså en slags Custom-Town-MOC eller nå't
sån't. Det händer väldigt ofta när jag passerar ett hus, att jag funderar på
hur man skulle porträttera det i LEGO...!

... när jag såg Skattkammarplaneten, tyckte jag att en viss detalj på
skeppet såg ut som LEGO! Jag tänkte genast att kanske det kommer ut en serie
på temat. Se'n tänkte jag att det nog snart att dags att söka hjälp...

Jag har gillat Classic Space och Technic, men börjar tappa intresset.

Jag drömmer om att någon gång bygga ihop min samling klassisk blå järnväg...

Se'n har jag en sjuklig böjelse att titta på olika kloner, såsom Byggis,
Coko, Tyco osv.

Hähä, glömde visst det som upptar minst 95% av min LEGO-inriktade hobbytid:
Virtuellt LEGO!

/Tore