Re: Inriktning
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 12 Feb 2003 07:42:44 GMT

Jag bygger mest hus med fyra väggar men utan innergolv och -tak och med
klassiska fönster och dörrar. Alltså en slags Custom-Town-MOC eller nå't
sån't. Det händer väldigt ofta när jag passerar ett hus, att jag funderar på
hur man skulle porträttera det i LEGO...!

Det är nog det jag uppskattar mest med LEGO, det får en att verkligen öppna
ögonen. T.ex. har jag vistats mycket i samma stad under mina ynka 25 levnadsår
men det var inte förrän jag undrade om jag kunde bygga en LEGO replika som jag
faktiskt tittade på husen och noterade deras arkitektur. Iom att jag mestadels
bygger inom Technic faller det sig naturligt att jag noga betraktar hur
lastbilar, traktorer etc. ser ut och hur de fungerar. Sedan jag skaffade tåg
ser jag det mest som en fröjd när bommarna går ned, jag får chansen att titta
hur våra Reginatåg ser ut (de som inte är i verkstäderna) osv...

LEGO öppnar dina ögon!

Se'n har jag en sjuklig böjelse att titta på olika kloner, såsom Byggis,
Coko, Tyco osv.

Måste vara vattnet där du bor, borde få det kollat! :)